Proč je Rhymesayers legendárním hnutím v hip-hopu

Řekněte a poté;
Dvacet let do hry a rýmovači vybudovali vážný pohyb v hip-hopu. Jeden, kterého by si měl být vědom každý.
Slova Kris Ex
Poznámka editora: Tento příběh se původně objevil v čísle časopisu XXL Magazine ze zimy 2015, nyní na stojanech.

Ashanti Abdullah vám o Minneapolisu může říct všechno. Může vám říci o době, kdy se v zimě dostala 56 stupňů pod nulu a rybaření na ledě, kdy některá jezera zamrzají tak silně, že se z nich stávají sezónní silnice, ale že je nejlepší počkat, až uslyšíte, že první kamion spadl ledem, než vyrazíte sami. (Tehdy víte, že je téměř čas, říká.) Může vám říci, kde je dobré jíst různé směsi jídel, ceny nemovitostí ve městě, gentrifikace. Umí autoritativně hovořit o rasovém složení svého rodného města, minulosti i současnosti: nepokoje z konce šedesátých let, de facto segregace, příliv různých národů Hmongů, Somálců, Eritrejců, Etiopanů a Mexičanů, pokud jde o místní, národní a mezinárodní geopolitika, která to všechno řídila. Je jako chodící Wikipedie v Minneapolisu, plná zpráv o počtu společností z žebříčku Fortune 500 se sídlem ve městě (17 v roce 2015), že region předběhl severozápadní Pacifik v pivovarech na obyvatele.



čerstvý letecký zboží Prince of Bel

S hrdostí pobíhá po městských sportovních týmech, přičemž si všiml, že Minnesota Lynx vyhrála tři z posledních pěti finále WNBA, že sám Prince před několika měsíci uspořádal večírek pro vítězné dámy po jejich posledním titulu. Bude se chlubit tím, že First Avenue v centru města je jedním z předních míst s živou hudbou v zemi - její části Fialový déšť byly tam natáčeny a společnost, pro kterou pracuje, Rhymesayers Entertainment, tam dělá co nejvíce funkcí. I když se jejich nadcházející 20leté výroční představení formuje tak velké, že se bude konat v Target Center s kapacitou více než 19 000, First Avenue je hluboce zapojena, protože tak se děje ve městě. Ale Rhymesayersův osmiletý každoroční hudební festival Soundset, který je - a Abdullah chce být velmi opatrný se svým zněním zde - největší jednodenní jediný hip-hopový festival na světě, který v minulosti vyprodal svou 30 000 přidělenou částku dva roky běží, začíná být příliš velký pro státní veletrh v Minnesotě, kde se koná každý víkend Memorial Day.



Ale čím blíže se dostanete k vnitřnímu fungování Rhymesayers - nahrávací společnost rodného města, která hostí akce jako Atmosphere, Dilated Peoples, MF DOOM, Jake One a mnoho dalších -, tím méně konkrétní Abdullah se stává. Ví, že se tým Rhymesayers za poslední dva roky zdvojnásobil, ale vyžaduje to, aby na schůzi zaměstnanců přijal skutečný počet zaměstnanců, aby se domníval, že nezávislá gramofonová společnost má nyní asi 12 zaměstnanců. Pokud jde o jeho vlastní pozici ve společnosti, Abdullah je jedním ze tří lidí, kteří řídí umělce, ať už to znamená cokoli. Není si jistý svým titulem. Obvykle dělá tři práce najednou, ale s nedávným zaměstnáním teď může dělat jen dvě. Sdílí, že tým je často v kanceláři po 22:00. v noci do té míry, že nikdy nebudou moci používat gril na velké terase ve svých kancelářských prostorách, které se nacházejí přímo v blízkosti jejich celosvětově známého obchodu s nahrávkami The Fifth Element. To, co dělají ve všech těchto hodinách, je mlhavé, ale spadá to do kategorie práce.

Zdá se, že Abdullahův nedostatek informací o jeho práci je součástí Rhymesayersovy organizační kultury. Nikdo nemá tituly; mohou vám říct své obecné povinnosti, ale to je o tom.



Jeden člověk, který je zásadně nedílnou součástí spodního řádku společnosti, musí dokonce zkontrolovat své staré vizitky, aby zjistil, zda někdy měl pracovní pozici. Zejména v prvních letech této společnosti se všechno dělo z nutnosti, ne proto, že jsme měli tuto strategickou vědu k tomu, co jsme se snažili dosáhnout, říká Sean Michael Daley. Jako Slug je Daley polovinou Atmosféry, rapové skupiny, která je nejvíce spojena s Rhymesayers. Pokud má Rhymesayers Entertainment tvář, Slug by to byl.

Narodil se otci černé, bílé a domorodé Ameriky a matce skandinávského původu Slugovi - kterého každý zaměňuje jako Slimák, Sean nebo podle názvu své skupiny (musíte dostat to, o čem mluví v kontextu) —Je impozantní, ale příjemná přítomnost. Když přijde do Rhymesayersových kanceláří, má plné ruce věcí, které mu pomohou bojovat s nachlazením, které si myslel, že ho překonal: plastový sáček od Walgreens plný kapek proti kašli a mandlí; skleněná mísa s kuřecí nudlovou polévkou jeho manželky; termoska horkého čaje. Je oblečen do všech černých - zvětralých džín, základních trenažérů Adidas a mikiny Eazy-E - vypadá spíš jako doručovatel než rapová hvězda. (Později v noci, na pamětní akci pro bývalého umělce Rhymesayers Michaela Eyedea Larsena - Eyedea & Abilities - který zemřel v roce 2010 při spánku na předávkování drogami, Slug zapadá přímo do davu, který všichni volí funkci nad módou; pohodlí přes couture. Když prochází mořem rapových triček, mikin, neželezných vousů a dřevorubeckých oděvů, těch pár lidí, kteří ho zastavili, tak srdečně a familiárně, všichni neplánovaní. Pokud jste nevěděli, že to byl Slimák , neměli byste tušení, že to byl Slimák; je prostě tak obyčejný.)

Slimák si myslí, že kdyby žil v New Yorku, měl by možnost se nechat mentorovat princem Paulem, možná. Nebo by byl schopen stát mimo nahrávací společnost a tlačit své nahrávky, jako to udělal Mobb Deep. (Mluví takto, používá rapové skupiny jako metafory a základní kameny pro velké myšlenky.) Ale když vyrůstal v Minneapolisu, neměl přístup do centra hip-hopového průmyslu.



Všechno jsme se naučili čtením časopisů a sledováním videí, říká. Neměli jsme velmi dobře koncipovaný plán, ale věděli jsme, že musíme něco udělat, a měli jsme silnou pracovní morálku. Věci, které jsme neměli k dispozici, jsme si vyrobili sami. Ke všem věcem, ke kterým jsme neměli přístup, jsme museli vymýšlet vlastní verze těchto věcí. Nebylo zde mentorství - všechno bylo laskavé, samouk.

Rhymesayers Entertainment je Island of Misfit Toys který zajišťuje hip-hopovou sféru, kterou mainstreamové a nejpodzemnější kruhy hip-hopu do značné míry ignorují. Jejich umělci jsou všichni vyvrženci. Od bratra Aliho - bílého albínského muslima, který obchoduje s nabitými politickými rape - až po hloupou a výstřední super lyriku novějšího signatáře Prof, akce značky zapadají hlavně proto, že se nehodí nikam jinam.

Jako štítek, pokud se podíváte na seznam a vydání, je to tak rozmanité, říká Jason J-Bird Cook, který pro nedostatek titulu funguje jako něco mezi generálním ředitelem a provozním ředitelem společnosti. Jo, je tu základní základna v Minnesotě, ale dali jsme DOOM MM .. JÍDLO ] záznam, vydali jsme [Freeway's [ Balíček stimulů ] záznam.

Naštěstí pro nás cítím, že máme malý seznam činů, které si vytvořily opravdu dobré pokračování, a myslím, že nás to udrželo solventní, říká Brent Siddiq Sayers. Ačkoli nemá žádný titul, Siddiq je hlavou a vizí Rhymesayersa, muže, po kterém je společnost pojmenována. Je tam, kde začíná a končí babka, a ten, kdo by teoreticky měl vědět o štítku více než kdokoli jiný, ten, jehož informace by měly být považovány za evangelium. Takže když říká, že štítek má malý seznam, navzdory tomu, že je na webu společnosti uvedeno více než 30 aktů, jste nakloněni jeho slovu - někteří umělci již nejsou aktivní, některé projekty byly jednorázové , ostatní jsou stále rekombinací jiných sólových a skupinových aktů. Siddiq je ale přitlačen k řadě aktivních skupin a je nepochybně na pařezu. Měl bych to vědět z hlavy, směje se. Stejně jako všechny ostatní věci se Rhymesayers zaměřuje na výsledky a rozum nad mytologii a marketing, účel nad propagaci. Inventář je něco, co je považováno za kritické z hlediska mise a nepoužívá se k blahopřání. Rád nás nazýváme pracovním štítkem, sdílí Siddiq. Trávíme 10krát více času jen ve skutečnosti prací v zemi než leštěním věcí a nadávkami nebo vyprávěním příběhů. Vždy jsme letěli pod radarem, skoro od chvíle, kdy jsme přišli na scénu. Nikdy jsme se těmto [ostatním] věcem tolik nevěnovali, protože se nikdy nezdály být tím, co nám pomohlo vybudovat spojení mezi námi a fanouškem, a to je jediná věc, na které nám kdy opravdu záleželo. Všechno ostatní bylo podružné. Na všechno jsme byli pozdě. Sakra, web jsme neměli až příliš pozdě; až do konce jsme neměli obchod; až do roku 2004 jsme distribuovali všechny naše záznamy sami, přímo zezadu.

Rhymesayers Entertainment se narodil z posádky s názvem Headshots v polovině 90. let. Podle mnoha zpráv byl Headshots - který obsahoval přibližně 18 členů, ať už jde o, nebo vzal - první hip-hopovou posádkou, která překlenula Twin Cities, ale spojila se s rappery ze St. Paul, sesterského města Minneapolis přes řeku Mississippi. Headshots, kteří se vytvářeli po hip-hopových kolektivech, jako jsou Hieroglyphics a rozšířená rodina Wu-Tang Clan, byli posádkou připravenou na bitvu, která se pyšnila výzvou ostatním posádkám v otevřených mikrofonech po celém městě.

Siddiq, kterému se tehdy říkalo Stress, začínal jako DJ ve skladových večírcích a na klubových večerech, poté se stal producentem propagačního lomítka a galvanizační silou za Headshots. V tomto smyslu to bylo všechno položení základů pro stavění scén, v tomto smyslu si vzpomíná. Posádka začala vyrábět pásky, počínaje od Headshoty. Sv. 1: WBBOY Sessions , které byly zaznamenány v Siddiqově suterénu. Vydali sedm splátek, než se rozpustili v důsledku smrti člena skupiny Abstract Pack (Herbert Ford Foster IV) při autonehodě z roku 1997.

Bylo to pro nás jako posádku skutečně traumatizující, přiznává Slug. Bylo to pro každého trochu těžké
navigovat v tom a stále vidět větší obrázek toho, kam jsme se všichni snažili jít. Headshots se rozpadly a kdo zbyl, bylo nás několik, kteří jsme se stále soustředili na to, abychom byli v Rhymesayers - a byla to mnohem menší jednotka. Siddiq vzal pár z nás, kteří ještě zůstali, kteří se chtěli obětovat a dát práci, a pomohl nám vidět a přijít na to, jak dosáhnout našich cílů. Vždy byl vůdce. Vždy měl ruce ve věcech; vždy se snažil, aby se věci staly, vždy se snažil věci rozbít - dokonce jako mladý vole. Takže dávalo smysl, že to byla pozice, kterou hrál, pokud jde o založení společnosti.

demetrius shipp jr. vs tupac

Dnes Rhymesayers existuje jako LLC, přičemž hlavními představiteli jsou Siddiq, J-Bird, Slug, Anthony Ant Davis a Skye Rossi. Štítek se z velké části vyhýbá metrik a schémat významného hudebního průmyslu. Udržují přirážku na svém zboží co nejnižší a zaměřují se na nízké ceny vstupenek na živá vystoupení. Základní vstupenka na festival Soundset - který v loňském roce představoval kromě umělců Rhymesayers také Big Sean, Ice Cube, Ludacris a další - je pouze 50 $. Existuje vyšší VIP pro lidi, kteří to nejsou, ale nemusíte to dělat, říká J-Bird. Pro těchto mnoho skupin je to velmi pěkná cena - ve srovnání s festivaly, které jsou 100 $, 150 $, 200 $. A pokud se dostanete na ranní ptáče, kde máme náš seznam našich fanoušků, kterým dáváme výhody, můžete získat lístek za méně než 40 $.

Převážná část příjmů společnosti pochází z turné, merchandisingu a - v rozporu s průmyslovým trendem - z prodeje komplikovaně zabalených CD. Tradiční tržby, ať už digitální, či nikoli, a vedlejší výnosy ze streamovacích služeb nejsou faktorem. Už ani nekontroluji Soundscan, říká Siddiq. Je to pro mě irelevantní.

Dvacet let ve hře má Rhymesayers neuvěřitelně věrné pokračování a spoléhá se převážně na přímý vztah se spotřebitelem. A jejich další růst naznačuje, že vědí, co dělají, i když to nedokáží vždy formulovat.

Nemyslel jsem si, že to vydrží tak dlouho, jak to trvalo, říká Slug. Nikdy jsem neměl plán „Kde se vidíš za pět let?“. Myslel jsem, že se vždycky musím vrátit k řízení nákladních vozidel. Neuvažoval jsem, že trefím 40 a stále to dělám.

S těmito chlápky vždycky vtipkuji, například: „V každém okamžiku může někdo stále přijít a odnést si to.“ A může. Kdo ví? Co když se můj hlas nevrátí? Co když tu teď sedíme a mluvíme o tom, že je to zábal? Ale vždycky se jim líbí: „Víš co? I kdyby se to stalo, máte katalog, který se bude i nadále hýbat. “Takže je to laskavé, sakra, myslím, že nějakým zvláštním způsobem jsme tu něco udělali.

Vypadá to tak.

Podívejte se na fotografie z obalového focení XXL Winter 2015 od Kendricka Lamara