Smack and Ultimate Rap League Posuňte Battle Rap na další úroveň

Smack / URL
Hlavní síly, které stojí za oživením rapové bitvy.
Slova: Emmanuel C.M.
Poznámka editora: Tento příběh se původně objevil ve vydání časopisu XXL Magazine z jara 2016, nyní stojí.

Little wayne - texty na lízátko

Pokud někdo ví o současném bitevním rapu, jsou to rodáci z New Yorku Troy Smack Mitchell, Jean Cheeko French a Eric Beasley, zakladatelé Smack DVD a Ultimate Rap League. Společně provozují největší a nejvlivnější platformu pro bojovou kulturu MC.



Ale pro lidi to takhle nezačalo. V roce 2002 uvedl rodák z Queensu Smack DVD Smack DVD, společnost, v níž by kameraman samouk učil distribuovat pravidelně vydané disky s několika klipy vnitřního světa životů rapperů. Umělci to milovali, protože předvádělo nefiltrované verze sebe sama, které by fanoušci zřídka viděli kdekoli jinde. Internet byl stále v raných fázích, takže DVD Smack v podstatě fungovalo jako raná kompilace skvělých a bláznivých rapperových momentů na YouTube. Disky se prodávaly za 10 dolarů za kus hladovým hip-hopovým hlavám, které chtěly víc, než mohly časopisy a televize nabídnout.



Třetí pokračování představovalo Diddyho hostujícího bitvu mezi Jae Millzem a Sire Castrem před jeho Daddy House Recording Studios. Čtvrtý zahrnoval slavnou bitvu Jae Millz vs. Murda Mook před budovou státní kanceláře Adama Claytona Powella mladšího na 125. ulici v Harlemu. Tyto dva klipy by pomohly nastavit standard pro dnešní formát bitevního rapu a znovuzrození subžánru hip-hopu.

Smackova společnost se začala objevovat, když se na jaře 2004 setkal s Beasleym a Cheekem při natáčení obsahu. Jak popularita Smack DVD rostla, všichni tři tvrdě pracovali, aby udrželi krok s poptávkou a konkurencí. V roce 2008 spustili web SmackTube, který obsahoval exkluzivní obsah DVD Smack. Ale během jednoho roku se ukázalo, že je nemožné držet krok s videoklipem YouTube. Rappeři získávali své vlastní videografy, aby je sledovali a zveřejňovali své vlastní klipy, stejně jako další weby a blogy. Ale Smack DVD našlo místo pro natáčení rapových bitev. Co kdyby to posunuli na jinou úroveň? Uvědomili jsme si, že jsme měli potíže s ovládáním obsahu nebo informací, protože existuje tolik lidí s blogy, kteří kladou umělcům stejný typ otázek a dostávají informace rychlým tempem, říká Beasley z Harlemu. Jediná věc, o které jsme věděli, že ji můžeme ovládat, byly bitvy.



Trojice se odvážně rozhodla vydat svou společnost novým směrem. Chystali se vybudovat bitevní rapovou ligu a pořádat vlastní akce. Nápad nebyl úplně originální. Objevily se další ligy jako Toronto's King of the Dot, Freestyle Friday a Grind Time Now, které zveřejňovaly bitvy na YouTube a pořádaly akce, ale žádná z nich neměla stejné navázání a spojení v hip-hopu jako Smack DVD.

Společnost se tedy pustila do práce. Přivedli grafického designéra Leona Twizz Fieldse a hledače talentů Chino Norbes Velez. Zabili SmackTube a ukončili produkci DVD série, poté zahájili Ultimate Rap League.

Jejich první událost, kterou pořádali osobnosti rádia Star & Bucwild, se konala v říjnu 2009 a byla hlavní hvězdou T-Rex versus Math Hoffa. Akce byla zdarma, plně financována z URL a konala se v SIR Studios na Manhattanu. Bitva mezi Rexem a Hoffou se nerozhodla a každému rapperovi bylo vyplaceno 5 000 $. Při jejich třetí události URL účtovala 20 $ za lístek. Akce se rychle vyprodala a byli schopni pokrýt své výdaje. To byl velký problém. Jsou tu kluci, kteří přišli a pokusili se to udělat, a šli se chytit peněz a ztratili spoustu peněz, řekl Cheeko z Queensu. Byli jsme dokonce my, byly chvíle, kdy jsme nevydělávali peníze. Zlomili jsme se nebo jsme prohráli. Ale pokračovali jsme skrz kulturu.



O tři roky později měli zakladatelé URL konečně pocit, že se jejich vize uskutečnila. Jejich bitevní akce Summer Madness 2 / Return of the Legends z roku 2012 zcela vyprodala Webster Hall v NYC a zúčastnili se jej Diddy, Busta Rhymes, Q-Tip, Lloyd Banks a spousta hip-hopového tisku.

Fast-forward to today and URL is probably the most popular battle league around. A s pomocí jejich ligy a za pomoci mnoha dalších zavedených lig bojových rapů plus internetu našla bitevní rapová scéna oživení. Živí se chlápci, je to průmysl, řekl Smack. Jsou chlápci, kteří se živí bitevním rapem.

URL také dalo platformu nepřebernému množství rapových talentů, včetně Hollow Da Don, Murder Mook, Calicoe, Loaded Lux, Conceited a mnoha dalších. Vědí, že je to hra, protože jsou v URL, dostanete další příležitosti, říká Smack o rapperech ligy. Značkovali jsme je a oni jsou schopni vytvořit další příležitost, aby mohli postoupit se vším, co se děje.

Ale navzdory již zavedené přítomnosti na internetu a rostoucímu živému publiku si bitevní rapová scéna stále stojí jako svět sám o sobě. URL říká, že lví podíl na jejím zisku pochází přímo z prodeje lístků. Události jsou házeny různými ligami, protože zatím není zapojeno žádné skutečné sponzorství ani reklama. Ale tým URL věří, že se to brzy změní. Ve skutečnosti to posunuli o kousek dál a nyní pracují na SmackFlixu, webu streamovacích služeb, který obsahuje všechny DVD a URL záběry Smack a exkluzivní obsah. Vidím, že [bitevní rap] je velký, říká Smack. Vidím, že to jde na stadiony. Velké koncerty již vyprodáváme bez velkých sponzorů, a to samostatně, samostatně. Nyní tito sponzoři přicházejí ke stolu a chtějí být součástí toho, co se děje. To jen posune to, co děláme, na další úroveň.

Budoucnost vypadá pro všechny zúčastněné docela jasně.

Podívejte se na více z vydání XXL na jaře 2016, včetně titulního příběhu Big Seana, Dopisu redaktora, myšlenek Macklemora na výsadu White, rozhovoru Kodak Black's Show & Prove, Doin 'Lines s Boosie BadAzz, vážné komiksové závislosti Flatbush Zombies, producenta v pozadí Desiignerův hit Panda, podpora kariéry Plies díky Instagramu, Anderson .Paak's Show & Prove, rozhovor Lira Galore Eye Candy, What Happenin s Fetty Wap, jděte dovnitř Quality Control Music, Show & Prove Lil Uzi Vert, zosobnění rappera Jay Pharoah, historie bitevního rapu, rady Murda Mooka od Q-Tip, vzestup Hollow Da Don v bitvě rap, doplněk Calicoe k rapové scéně a další.

Podívejte se na exkluzivní fotografie z titulního příběhu XXL od Big Seana