Ol ‘Dirty Bastard říká„ Wu-Tang je pro děti “na cenách Grammy 1998 - dnes v hip-hopu

V tento den, 25. února, v historii hip-hopu…

1998: Chudák Shawn Colvin nevěděl, co přijde. Colvin vystoupil na pódium, aby získal cenu za píseň roku na slavnostním předávání cen Grammy v roce 1998, a byl naštvaný Russellem Tyronem Jonesem, lépe známým jako Ol ’Dirty Bastard, který měl zprávu pro Ameriku.



ODB a zbytek klanu Wu Tang ztratili vyznamenání Rapového alba roku Puffymu, a to s ODB ani s jeho šatníkem nesedělo. ODB oznámil, že koupil nějaké nové vybavení v očekávání vítězství své skupiny ve své kategorii. S prosazováním dominance Wu skončila nejznámější veřejná chvíle ODB téměř tak rychle, jak začala.



ODB by se diváků zeptala: „Prosím, uklidněte se, hudba a všechno. Je hezké, že jsem dnes šel a koupil mi oblečení, které dnes stálo spoustu peněz, víte, co tím myslím? Protože jsem si myslel, že Wu-Tang vyhraje. Nevím, jak to všichni vidíte, ale pokud jde o děti, Wu-Tang je pro děti. Učíme děti. Víš co myslím? Nafouklý je dobrý, ale Wu-Tang je nejlepší, ano? Chci, abyste všichni věděli, že toto je ODB, a všechny vás miluji. Mír!'

ODB byl talentovaný, výstřední, nevyzpytatelný a smutně ustaraný umělec, který nás opustil příliš brzy. Občas to vypadalo jako jeho osobnost: jeho vzhled, jeho dovádění a jeho malapropismy jako by zastiňovaly zábavnou, chaotickou a rozlehlou práci, kterou dělal jako sólový umělec i jako člen Wu. Díky tomuto odpojení není nic zjevnějšího. ODB vydal hudbu na rozdíl od čehokoli jiného, ​​co bylo v jeho době umělce čerpáno do hlavního proudu publika.



Jako člen své skupiny pochodoval do rytmu vlastního bubnu. Publikum, které pravděpodobně vědělo jen málo o jeho hudbě, jeho skupině a dokonce i jeho žánru, se chopilo příběhu a běželo s ním. Vyvolalo to určitou pozornost pro včely Killa, ale víc než cokoli jiného, ​​to, že představilo Ameriku postavě hip-hopu, se již milovalo, fandilo nám a škrábalo nám hlavu.

Od ODB přes Big Baby Jesus až po Dirt McGirt a všechny mezery mezi nimi, Jonesovy dovádění v roce 1998 učinilo postavu muže, jehož život a umění se těžko rozhodovaly, kdo napodobuje a který inspiruje. —Jordan Lebeau

Podívejte se na 65 hip-hopových alb, které v roce 2019 dosáhnou 20 let