The Making of The Notorious B.I.G.'s Ready to Die: Family Business

Původně se objevil v XXL vydání z dubna 2004

Debut The Notorious B.I.G. z roku 1994 Připraven zemřít je dvojí hrozba: seriózní, umělecké album vybavené chytlavými, rádiovými singly. Rap Svengali Sean Puffy Combs povzbudil svého tvrdého mladého MC, aby se zbavil nahrávek jako Big Poppa a One More Chance; Biggie hrál spolu a fungovalo to. Zaklínač plus velikosti, který se stal hip-hopovou odpovědí na pornohvězdu vypadající na ježka Rona Jeremyho (pokud by mohl být položen, kdokoli mohl), dobyl popové hitparády a sledoval, jak jeho tržby překračují hranici dvou milionů.



Hlavně však Připraven zemřít nabízí nekompromisní pouliční materiál - ponuré zobrazení městské beznaděje vyřčené jedním z nejbezprostřednějších hlasů, jaké kdy tato forma poznala.



Rozdíl mezi chmurnějším obsahem a hitovými singly lze vysvětlit dvoudílným procesem nahrávání. Písně jako Ready To Die, Gimme The Loot a Things Done Changed (které inženýr princ Charles Alexander charakterizoval jako výkřik z ghetta) byly zaznamenány v roce 1993 - krátce poté, co Puffy podepsal smlouvu Big to Uptown Records na základě demo nahrávky vyrobené v suterén bývalého DJ Big Daddy Kane, pane Cee. Na těchto záznamech zní nezkušený, vysoko postavený Biggie hladově a paranoidně. Pozoruhodné byly také notebooky, které Biggie přinesl do studia; stále si zapisoval některé své rýmy.

sezóna 6 epizoda 9 láska a hip hop

Ale s nahraným materiálem za méně než celé album byl Puffy vyhozen z Uptownu a nechal své signee ve smluvním limbu. Big rychle vklouzl zpět do drogové hry a skvěle opustil drogový dům v Severní Karolíně - na příkaz Puffa, který mu poslal lístek zpět do New Yorku - jeden den předtím, než na něj zaútočila policie a jeho obyvatelé byli posláni do vězení.



Když se v roce 1994 vrátil do studia, aby nahrál druhou polovinu alba, měl plynulejší a sebevědomější vokální tón. Naučil se také věnovat své texty paměti, vyhýbal se perům a papíru. Do této doby zahájil Puffy, který měl oči i za východním pobřežím, vlastní společnost Bad Boy Entertainment se smečkou Craiga Macka Flava In Ya Ear a vymyslel remix. (Nebo přinejmenším představil koncept vládnoucího výkonného producenta hip-hopu.) Puffy, nekonečně hrající s instrumentálky, mixy a vokály, pracoval z plánu více Motown než Cold Chillin’ - značka Bad Boy nahradila vše ostatní. To bylo zřejmé na One More Chance, která byla třikrát remixována pro album a ještě jednou pro 12palcové vydání. Pokud by původní producent nebyl přítomen, Puff by požádal jiného producenta, aby přidal bicí, sampl nebo dokonce úplně nový nástroj.

Zatímco Puffyova vize tlačila Připraven zemřít do vyšších výšek než jiné záznamy éry, byla to Bigova schopnost být v jednu chvíli hrozivá (nedělám to, pokud jsi těhotná / dej mi prsteny na dítě a přívěsek 'Number One Mom' ...) a upřímně upřímný další (Moje máma dostala rakovinu v prsou / Neptej se mě, proč jsem zmatená ve stresu ...), který skutečně od sebe odděluje jeho debut. Připraven zemřít je více než pouliční záznam; je to zranitelný záznam.

K sedmému výročí Biggieho smrti [ eds. poznámka: rok 2013 je šestnácté výročí ], XXL zkompiloval scénický rozpis práce, která vedla k vytvoření klasiky, Připraven zemřít , jak řekli zúčastnění .— ADAM MATTHEWS



Připraveno k zapamatování
Biggie's Bad Boys:

-Lil 'Cease: Biggieho blízký přítel, člen rapové skupiny Junior M.A.F.I.A.
-Petarda: Junior M.A.F.I.A. člen
-Princ Charles Alexander: Připraven zemřít inženýr
-Easy Mo Bee: Producent
-Chucky Thompson: Producent, člen skupiny Hitmen Badmen Records
-Nashiem Myrick: Producent, člen zabijáků
-Pane Cee: DJ v newyorském klubu Hot 97, bývalý DJ Big Daddy Kane, objevil Biggie v roce 1992.
-Matteo Matt Lyphe Capoluongo (také znám jako Matty C): Bývalý Zdroj zaměstnanec, přinesl demo Big na Sean Puffy Combs
-Metodický muž: Rapper klanu Wu-Tang
-Jean Poke Oliver: Producent, polovina beatmakingového dua TrackMasters
-Digga: Producent / Artist
-DJ Premier: Producent, polovina rapového dua Gang Starr
-Lord Finesse: Producent, člen Digginu v kolektivu přepravek

1. 'Intro
Produkoval Sean Puffy Combs
Easy Mo Bee Celá dějová linie alba - od začátku, když uslyšíte loupež, která se děje ve vlaku, a Rapper's Delight v pozadí a všechno - to byl Puffův koncept: vytvořit dějovou linii alba. Právě mi dal seznam záznamů, které chtěl, a já jsem jim je přivedl zpět. Řekl, že chce Superfly od Rapper's Delight, Audio Two's Top Billin ‘. Nechali jsme to vzdát Marvinem Gayem [ale změnilo se to] pravděpodobně z důvodů vzorkování. Písně, které vysvětlují jejich éru.
Princ Charles Alexander Nejdříve ze všeho jsem otec na intru. Na intru jsou všechny tyto hlasy. Ta Wilono, co to kurva děláš? Toho zatraceného chlapce nemůžete ovládat! To jsem byl já. A ten chlap na konci, strážný, který je pustil z vězení a řekl: Ty se vrátíš, to jsem také já. A důvod, proč mě použili, je ten, že tam vešli tři muži a zkoušeli to, zapomněl jsem na koho. Byl jsem tam, Puffy tam, Biggie tam byl. Byl jsem inženýrství a pár kluků, kteří se jen tak motali, vešli dovnitř a pokusili se tu část udělat. A jsou jako velmi znějící: Bože sakra, Wilono. A já jsem rád, Yo Puff, jsem rozzlobený černoch. Měli byste to nechat zkusit. Vešel jsem tam a zakřičel jsem. Myslím, proboha, Wilono! Co to kurva děláš ?! Byl jsem v tom způsobem, způsobem nahoru. Kurva se válcovali. Milovali to. Nechali si to. To byla jedna z věcí, která mi tak nějak pomohla spojit se s celým projektem. Protože jsem asi o 10 let starší než Puffy, takže jsem byl opravdu profesionální. Měl jsem opravdu profesionální atmosféru. Takže když jsem vešel dovnitř a udělal to, to opravdu rozbilo spoustu ledu.

dva „Věci se změnily
Produkce: Dominic Owens a Kevin Scott
Lil 'Cease To byl ten, který se nejvíce hrál v autě. Big tu píseň miloval. Nebyl za tím žádný zvláštní příběh. Byla to spíše píseň, která měla spíše koncept, než samotný příběh. Biggie se rozhodl reprezentovat Brooklyn. Ukázat, jak vyrostl, jak jsme vyrostli. Chtěl ukázat, na co byl zvyklý, a životní styl, na který byl zvyklý. Byl to jeden z prvních vyrobených. Kdykoli vytvoříte skladbu této povahy, s tak skutečnými texty, vynikne.

2016 rapové a hip hopové písně

3 'Gimme The Loot'

Produkoval Easy Mo Bee
Easy Mo Bee Když udělal Gimme The Loot, byl jsem rád, Whoa - vole má problémy! Lidé, kteří s ním chtějí bojovat, jdou proti němu? Nikdo s tou kočkou nebude chtít bojovat. Pokud jste slyšeli všechno, co řekl v jeho textech, nebudete žít. Velmi jasně si pamatuji, že ta píseň byla dělána během dne. Venku bylo stále světlo. Junior M.A.F.I.A. Byl tam. Nikdy jsem opravdu nepracoval s nikým, kdo by předtím tak tvrdě plival. Takže když jsem byl ve studiu, byl jsem rád, Yo, člověče, jsi si jistý, že toho moc neříkáš? A pamatuji si, že Cease a Chico se posadili a říkali: Jo, Mo, jen chill! Jsi citlivý! Byl jsem rád, jen se chci ujistit, že budeme prodáni. Nechci, aby se z polic vytrhly žádné záznamy. To je celá moje věc. Myslím, že to byla jejich [definice] citlivosti.
Možná, že Puff na mě nutně nereagoval v době, kdy jsem k němu přišel a představil mu [své obavy], ale pamatuji si, jak jsem mu říkal, jo, ty sračky o tom, že jsi těhotná, a přívěsek ‚Number One Mom '? Jo, buďte na to opatrní. Protože byste mohli mít různé organizace křesťanských práv a práv žen, které by se snažily stáhnout vaše věci z regálů a tak dále. V té době to Puffy trochu oprášil. A já jsem jen odešel v mysli jako, dobře. Ale myslím, že mu to později dávalo smysl - i když se ke mně nevrátil. Protože [ten text] se rozmazal. Takže to vyšlo tak, jak mělo.
[Pokud jde o Big rýmování hlasů dvou různých postav], šel do stánku a pak se to prostě stalo. Právě to začal dělat. Udělal jeden hlas, pak přijel a udělal druhý později - stejně jako, nechal mezeru, aby se mohl vrátit a vyplnit mezery. Byl jsem rád, jo, to je kreativní! A opravdu nechal kočky oklamat. Dokonce i loni jsem byl kolem někoho, kdo to hrál, a pořád po celou tu dobu vypadal jako, jo, kdo to byl - to byl Puff? Byl jsem rád, člověče, to opravdu neslyšíte? To je on! Udělal dva hlasy. To vám jen ukazuje, jak dobrý byl.
Pane Cee Jasně si pamatuji Gimme The Loot, protože jsem na ní udělal škrábance. Vzpomínka na to je jako včera. Použil jsem verš Kida Hooda ze scénáře A Tribe Called Quest’s Scenario (Remix). A jak jsem udělal gramofony a udělal slovo Bad, bad, bad vypnutím knoflíku na gramofonu stisknutím tlačítka stop. Pokaždé, když jsem přinesl nahrávku zpět, je to jiný efekt, než když otočný knoflík na gramofonu vypnete, a gramofon zastavíte. Získáte jiný účinek na záznam. Takže když to přinášíte pravidelně, je to jako, Bad. Vypněte knoflík, Baaade - pomaleji. Stiskněte tlačítko, Baaaade - nejpomaleji.

4 Machine Gun Funk

Produkoval Easy Mo Bee
Easy Mo Bee Biggie vybral ten úder v mém autě. Měl jsem tuto zelenou Acuru a jezdili jsme kolem Brooklynu. Jako Fulton St. a St. James, kde žil. Vyzvedl bych ho ze sedla, kde žil. Byl bych to já, on, D.Roc, Lil'Cease, Chico - tolik, kolik jsme mohli - jezdíme kolem v autě. Jen jsme jezdili a jen plakali a poslouchali rytmy. A tak vybral mnoho úderů. Ale skutečná relace pro Machine Gun Funk ... Je to pro mě upřímné, abych byl upřímný. Řekněme to takto: Byly nějaké mlhavé roky. Teď jsem změněný muž.
Chucky Thompson Velký byl šílený. Byl tam jen s ponožkami a zásuvkami boxerů - „protože to bylo opravdu horko - dělal své rýmy. Tehdy si vlastně zapisoval věci. Netrvalo to vůbec dlouho. Bylo to, jako by věděl, co chce říct. Byl by tam chlazení, kouření nebo cokoli jiného a pak by napsal dvě slova a pak by se vrátil k chlazení a napsal další dvě slova a pak by šel do stánku.

5 Varování

Produkoval Easy Mo Bee
Easy Mo Bee Důležité na Varování je - a já se ho rozhodně nesnažím rozepnout, dal mě na mapu, je to první, s kým jsem kdy pracoval, takže k němu mám naprostou úctu - ale ten úder byl nabídnut jako první Big Daddy Kaneovi. Vzpomínám si, jak seděl ve své postýlce, a já jsem mu hrál beaty. Na album jsem zapomněl v době, kdy dělal. A víte, že Kane byl vždy ve věci Barryho Whitea, Isaaca Hayese. Udělal jsem tedy tento spoj od Isaaca Hayese a já to prostě cítím. Cítím se sám. Jen vím, že to bude milovat. To je atmosféra. Ale byl jako: Přehrajte další rytmus. Byl jsem rád, Yo, vydrž, chlape. Určitě to nechcete? To je Isaac Hayes! Řekl: Slyšel jsi, co jsem řekl, zahraj další rytmus.
Takže jsem jen udržel rytmus a držel se toho. O několik měsíců později, když nastal čas hrát Big beaty, jsem mu to zahrál. Páni, Puffy se zbláznil! Zbláznil se, jako, jo, tohle je ono!

6 Připraven zemřít

Produkoval Easy Mo Bee
Easy Mo Bee Opět jde o citlivou část. Když Big řekl, Seru na moji matku ... Když řekl, Seru na svět, seru na moje matky a moji dívku, byl jsem jako, Sakra! Dobře, možná seru na svět. Možná sereš svou dívku. Ale, seru na své maminky ?!
Všichni víme, že to nemyslel doslova. Každý to ví. To byl jen jeho celý zesílený přístup k vysvětlování toho, jak moc se cítil. Byl připraven zemřít. Byl to jen emotivní výraz. Ale znovu, když řekl takové věci, byl jsem rád, Je to, jako bych pracoval s Ice Cube! AmeriKKKa's Most Wanted ? Byl jsem jako, Brooklyn's Most Wanted! Jsem si jistý, že Ice Cube a N.W.A a podobné věci na něj měly zásadní vliv. Jsem si jistý, že byl nějakým způsobem ovlivněn těmito věcmi. V té době jsme byli všichni.

7 Ještě jedna šance

Produkce Norman & Digga / Bluez Brothers, Chucky Thompson a Sean Puffy Combs
Další vokály podle Total
Nástroje od Chucky Thompsona

Lil 'Cease Moje sestra udělala mezihru pro One More Chance - se všemi děvčaty. Ostatní dívky, to jsou jen kamarádky mé sestry. Moje malá neteř, udělala úvodní část před One More Chance: All you motes calling here for my daddy ... Byli to jen lidé, kteří byli jen kolem. Pokud jste poblíž a on vás potřebuje - Jo, potřebuji udělat háček.
Princ Charles Alexander Ještě jednu šanci, konkrétně si pamatuji. Ta píseň má klavírní figurku, která jde ba-bu-da-na-na-na-na. Jedna z věcí, kterou jsem udělal, je, že celou tu píseň mám dvě části této klavírní figury a druhou část jsem musel pořád jezdit, takže jsem musel zvýšit úroveň. Je to jako ba-bu-da-na-na-na-na, a hlasitější, ba-bu-da-na-na-na-na. Aby to bylo na úrovni první písně. A byla to žádost. Puffy mě o to vlastně požádal, protože to byl sampl, ale nechtěl, aby sampl zněl tak, jak zněl dříve. Chtěl nuance. Chtěl něco, co mělo ve světě Bad Boy svůj charakter. Byly to maličkosti, o které žádal, což Bad Boy opravdu vydalo. Vzpomínám si, jak se ke mně otočil a řekl: Myslíš si, že máme zvuk? To bylo po Flava In Ya Ear, poté, co Biggie vyšel, a myslím, že jsme se přesunuli na Faith. A Puffy se ke mně otočil a řekl: Myslíš si, že jsme my, tedy Bad Boy, vytvořili zvuk?
Digga Puff byl v mém uchu každých 10 sekund v té relaci. Když jsem byl já, Big, Cease a Klept a někteří členové posádky ve studiu, bylo to dobré. Ale jakmile Puff přišel na scénu, všechno se napjalo. V té době se Puff stále učil o produkci a chtěl ukázat, že něco ví o hudbě. Chtěl určitá opatření. A díval jsem se na něj jako: O čem to sakra mluví? Poslouchali jsme ho půl vteřiny, pak jsme byli jako, jo, cokoli.

ti těžký člověk je hlava

8 #! * @ Me (Interlude)

Produkoval Sean Puffy Combs
Lil 'Cease Jen jsme se snažili dát nějakou osobnost a dát do toho nějakou komedii a nějaký smysl pro humor. On a Lil ‘Kim to udělali. To, co udělali, bylo, že ve stánku studia, ve kterém jsme pracovali, byl klavír, to bylo v Daddy’s House. Měl klavír a židli klavíru. Big je těžký, když sedí na něčem, co slyšíte ten vrzot, to je ta sračka, když je na tom sračce příliš velká váha. A právě řekl Kim, aby seděla nahoře, a rád ji začal houpat.
Chucky Thompson To bylo šílené, protože se pořád smáli. Objevily se ještě horší záběry, které jsme nemohli použít, protože jsme se všichni smáli. Ale trhala mu zadek. Byli v kabině se zhasnutými světly. Nevěděli jsme, co ten malý hluk z postele je. Někdo řekl: Co to sakra je ten hluk? Byl jako: Je to klavírní stolička. Seděl tam a třásl s ním.

9 Co

Produkoval Easy Mo Bee
Díky Method Man

Metodický muž Můj vztah s Big byl skvělý. Když jsem ho viděl, vždy to byla láska. I když s ním zbytek mých nigů není kurva, šukal jsem s ním. Protože to bylo jako: No, tak se cítí - nemusím to tak nutně cítit k tobě a kecy. Vždy to bylo řečeno - kouřili jsme tupé a hovno. Na letišti v North Cackalacka jsme skoro pytlovali kouření nějaké trávy. Slovo. Ten chlap přišel, všichni jsme si zapálili cigarety. Ale to je dlouhý příběh právě tam ... Byl to také legrační muthafucka - rozesměješ se celý den, chlape.
Nebylo to žádným tajemstvím: Rae ho neměl rád, Duch ho neměl rád. Mysleli si, že je kousavý. Ale když se podíváte na Rae a Ghost, nikdo se jim nelíbí! Zbytek mých niggas měl lásku k Big. Byli to jen Rae a Ghost. Ostatní negrové neměli problém. Nemůžete nenávidět nigga za to, že dělá svou věc, je to směšné.
Ale byly chvíle, kdy byli v domě a my v domě. A moji niggas - je to, jako bychom byli jednotka, pohybovali jsme se jako jednotka. Takže pokud jeden z mých negrů nemluví, pak nikdo nemluvil. A my bychom se jen otočili přímo o nigga, prošli kolem. Ale Lil ‘Cease se za to může zaručit a moji niggas se za to mohou zaručit - vždy jsem se zastavil, abych dal slovo Bigovi. Bez ohledu na to.
V Shelteru byla show, myslím, že to bylo jméno místa. A předvedl a Wu-Tang předvedl tu noc a Yo Yo předvedl také tu noc. Mimo klub ke mně Big přistoupil a hovno. Jako, jo, chci s tebou něco udělat na svém albu. Byl jsem rád, dobře, jen se to stalo. Prošel jsem a hovno. Znal jsem Tracy Waplesovou a byla těsná s Puffem a s nimi - nyní pro ně pracuje - všechno spojila. Prošel jsem tu noc, na chvíli jsem to nakopl a hovno, hovořil jsem sem a tam o sračkách - tehdy jsem zjistil, že je to legrační nigga, protože mě nechal rozbít. Nafoukli jsme nějaké tuposti, Mo Bee vrhl rytmus. Byl jako, pojďme si tuto sračku vybrousit. Napsali jsme naše verše. Oba jsme byli na stejném místě a psali jsme spolu verše.
Způsob, jakým ukončil svůj verš - chtěl, abych začal svůj verš s T.H.O.D., protože svůj verš končí s: Nemůžeš šukat s M.E. Proto můj verš začíná, T.H.O.D. Člověče ... Ale ve skutečnosti to tak nevyšlo. To neslyšíš, protože jsem se dostal přes jeho vrchol. Kdybych nebyl [rýmoval se nad ním], nebyl by to na rytmu.
Když jsem odcházel, neměli jsme pro hovno žádný název, ale byla to napjatá píseň. Mně to na názvu nemohlo záležet, protože v té době písně Wu-Tang nikdy neměly název, který by měl s písní cokoli společného. Jako by to mohlo být, jo, nigga / Kill, nigga ... Ale název písně by byl Death In Current’s Wake Of The Absence To The Third Power, nebo nějaký hovno.
Easy Mo Bee Vzpomínám si, že Meth přišel do studia. Byl jsem producent, ale byl jsem malý fanynka, jako, Sakra! Tam jdi Method Man! S vědomím, že tato nigga bude foukat, a my tu budeme, abychom tu byli velcí. Jen to všechno vezmu, chlape. Prostě to miluji na chvíli, kdy to bylo.
Když jsem slyšel refrén [Fuck the world / Don’t ask me for hovno ...] Byl jsem rád, Dobře, tohle určitě nebude v rádiu. Znovu, jak jsem říkal, myslím, že kolem mě byla ta celá citlivá část. Tam jsem šel znovu se znepokojením: Jo, chlape, budeme prodávat desky? Nechci, aby to stáhli z police, chlape. Tenhle nigga je droga, chlape. To nemůžeme pokazit. Lil ‘Cease byla opět jako, Yo Mo, chladná. Jsi citlivý! To je Lil ‘Cease. Můj člověk. Získává citlivý kredit!
Co. Titulek jsem pojmenoval! To mě vrátilo zpět před dvěma lety, kdy jsem nahrával s Milesem Davisem. Protože Miles byl takřka nemluvný, sebevyjádřený, když chtěl, ten způsob, jakým chtěl. Mluvil bys s ním a on by prostě šel, Hmm. Jednou jsem se zeptal Milese, co chce pojmenovat skladbu - a už jsme nahráli asi tři nebo čtyři písně - a on byl jako, nevím, pojmenujte je, jak chcete.
S The What byla píseň hotová a všechno a Big, Puff a já jsme tam stáli. A pamatuji si, že zejména Puff vypadal jako, jo, co budeme nazývat tyhle hovno? A řekl jsem mu: Jo, přezdíval jsem všechny své rytmy na disku, na který jsem je uložil, takže vím, co je každý disk. Z jakéhokoli důvodu jsem tedy na tento disk napsal The What. Puff byl jako, jo, ta sračka je super.
Metodický muž Mnoho citací z tohoto záznamu bylo použito v háčcích pro záznamy jiných umělců. Chci své peníze, vy všichni blázni! Dostal jsem zaplaceno 2 500 $ za The What. A musel jsem Puffyho ulovit za svých 2500 $. Trvalo to jako dva měsíce, než jsme to získali. Byl jsem rád, C'mon Puff, lakomý parchant, dej mi své peníze!

remy ma a nicki minaj hovězí maso

10 Šťavnatý

Produkce: Jean Poke Oliver a Sean Puffy Combs
Další vokály podle Total

Lil 'Cease Juicy byla hotová později. To byla potřeba. Musíte pochopit, že to bylo zpět jako v '94 nebo '95. Niggas by se nadále rýmoval nad rytmy R&B. Ten Juicy beat, to je rytmus R&B. Hodně jsme poslouchali ty sračky. Jako, máme tu jednu pásku Enuff a on měl rád tento old-school mix, který měl na sobě všechny ty staré hovno. A toto CD šlo z domu do auta do jiného muthafuckinova domu do studia. To bylo CD, které jsme poslouchali celý den. To je to, co právě teď poslouchám, ale to hovno jsem dostal od Big. Stejně jako Big poslouchal spoustu starých sraček. A také banda old-school hovno, jako hip-hopová hovno ze staré školy.
Strčit Puff měl nápad, že chce udělat rozhlasovou nahrávku, která bude stále melodická. Navrhl mi, abych něco udělal s [Mtume’s] Juicy Fruit, tak jsem to vzal domů a dal to dohromady. Vešel jsem do studia - v té době Puffy žil ve Scarsdale a zůstal jsem tam minutu.
Použil jsem MPC60. Jen jsem zesílil basové linky a bicí a snažil jsem se, aby byly větší než originál. Ale bylo to docela dost, jen jsem to smyčkoval a měl nad sebou prvky, abych tomu dal trochu více hip-hopové chuti. Přidal jsem hi-hats a basové linky. Zařídil jsem to lépe, aby věděl, kde přichází rým a háček. Háček, je to jako další zlom v záznamu. V záznamu je spousta přestávek, takže jsem měl dostatek prostoru, abych vzal všechny části, které jsme potřebovali.
Velká myšlenka, že to byla nahrávka popcornu. Chtěl pořídit všechny gangsta záznamy. Ale Puff věděl, že v té době rádio nebylo do těch gangsta rapových věcí. Big byl jako, Yo, ten chlap se ze mě snaží udělat operního zpěváka. Ale Big se chystal udělat všechno, na co se ho Puff zeptal. Přinejmenším to zkusil. Jakmile se to stalo hitem, uvědomil si: Toto jsou záznamy, které musím udělat. Když se dostanete do této hry, chcete být hardcore rapperem, ale tyto záznamy jdou jen tak daleko.
Matt Lyphe Já i Big jsme chtěli být prvním singlem Machine Gun Funk. Na tom jsme se oba shodli. A pomalu byl pod vlivem jiného. Vzpomínám si na rozhovor s ním, který se mi snažil říci, Matte, už chápu, že tato [Juicy] je nahrávka, díky které budu mít komerční úspěch.
Princ Charles Alexander Ten strach. To, nevím, jestli můžu uspět, řídilo Puffyho. Řídilo to Biggie. Biggie to říká v textech Juicy: Pokud by to nevyšlo, měl by se vrátit k praskání na ulici. Byla to doba, kdy si všichni nebyli příliš jisti, zda se k tomu dostane veřejnost.

jedenáct Každodenní boj

Produkoval Norman & Digga / Bluez Brothers
Lil 'Cease Příběh příběhu je, že hovno je pro některé lidi jen skutečným posláním. Jako, celý ten přehled, byl tak podrobný. Jen ten boj, jen ten život, pohybující se tímto způsobem. Prostě to sračky rozbil a podrobně to popsal. Říká to něco o jeho životě nebo životě někoho jiného. To je hovno jako sledovat seriál nebo sledovat film.
Digga Big začínal být mravenčí, jako: Jo, musím tuhle píseň dostat! Chci tu píseň špatně. Viděl jsem ho, jako by seděl u desky, nic neříkal. Jen houpal hlavou. Když jsem vybíral nástroje, udělal tvář jako: Jo, chci něco podobného. Ten chlap vždy přemýšlel o tom, jak chce udělat něco lepšího.

12 Já a moje děvka

Produkce Norman & Digga / Bluez Brothers, Chucky Thompson a Sean Puffy Combs
Nástroje od Chucky Thompsona

Nashiem Myrick To byl remix, protože už jsme pro to měli skladbu. Nevím, proč Puff nepoužívá původní skladbu. Buď nemohl vyčistit vzorek, nebo nevím, co se stalo. Zapomněl jsem původní píseň. Pravděpodobně to byl záznam Al Green, ale nevím. Nepamatuji si. Udělali jsme to znovu. Chuck hrál na kytaru. Použil originální nástroje. Myslím, že to byl další ukázkový problém.
Digga Původní ukázka, kterou jsme použili, byla z písně Minnie Riperton, kterou napsal Stevie Wonder. Když mu to poslali, byl jako, miluji tu píseň. Ale toto klení, nejsem s tím. To nemůžete použít. Takže přiměli Chuckyho, aby sem přidal nějaké bary a vzal tam nějaké bary. Musel jen změnit hudbu, aby ji mohl Big použít.
Big začal nahrávat Me & My Bitch na konci relace a nelíbilo se mu to. Takže to rád vymazal a šel do jiného studia, napsal nějaké další věci a pak se vrátil ven. Pravděpodobně mu to trvalo dobrých 20, 30 minut. Jedl, než vešel dovnitř, a pak vyšel, jako by šukal do Ruska. Už nejsou kuřecí křídla? Objednejte si další křídla! Jako, jo, právě jsme dojedli, byl jsi tam asi 20 minut. Prostě spálil všechny ty sračky. Velký byl vždycky pořádný legrační zadek. Jediný okamžik, kdy měl na tváři trochu grimasy, bylo, když se Puff pokusil být kretén. Když se to dělo, Big byl jako, Ten zasranej chlap! Snaží se mi vládnout. Nemůžu takhle houpat.

13 Velký Poppa

Produkce Chucky Thompson a Sean Puffy Combs
Nashiem Myrick Puff řekl, že chce použít mezi listy. Řekl smyčku. Já a Chucky jsme šli dovnitř - tehdy jsme přesunuli studio do Hit Factory a tam jsme to vyrobili. Ta píseň byla [měla být] pro Mr. Cheeks, The Lost Boyz. Tuto píseň jsme dali Lost Boyz. A pak se něco stalo a Puff byl jako: Získejte tu píseň zpět, získejte ji od něj. Vyměnili jsme je za jinou stopu. Pamatujete si tu píseň, Jeepy, Lex Coups, Bimaz & Benz? Ten track Easy Mo Bee udělal pro Craiga Macka. To se chystalo navázat na Flava In Ya Ear, ale Craigovi se to nelíbilo. Nemohl se tomu rýmovat nebo tak něco. Takže jsme nakonec tuto stopu vyměnili za Lost Boyz pro Big Poppu. Obě tyto písně se staly hity, takže si myslím, že to byl dobrý obchod.
Chucky Thompson Znal Biggie jako člověka, je větší než New York. Je to skutečný univerzální umělec. Jeho styl mi připomínal Ice Cube. Takže jsem byl jako: Ukaž mi, jestli ho mohu dát na větší stránku. A proto jsem přišel s tou malou linkou na západním pobřeží. Jen jsem ho trochu vytáhl z newyorské atmosféry a trochu ho vytáhl na západ a on to nesl. V té době jsme poslouchali Snoopovo album. Věděli jsme, co se děje na Západě prostřednictvím doktora Dreho. Big prostě znal kulturu, věděl, co se děje s hip-hopem. Bylo to víc než jen New York, bylo po všem.
Matt Lyphe Myslím, že další důležitá mylná představa o výrobě tohoto alba, o produkci tohoto alba, spočívá v tom, že Puffy přicházel s kreativními, chytlavými smyčkami, na které se Big mohl rýmovat. Big byl velmi důvtipný, když přemýšlel o kreativních, chytlavých smyčkách, které by se mohly rýmovat. Vzpomínám si konkrétně na to, jak mi řekl: Chystám se rýmovat nad tím „Bonita Applebum“ [singl Tribe Called Quest z roku 1990, který obsahoval ukázku „Isley's Brothers“ „Between the Sheets“]. To byl jeho nápad. To je velký Poppa. To je mezi listy.

14 Respekt

Produkce: Jean Poke Oliver a Sean Puffy Combs
Další vokály Diany Kingové

Petarda Devatenáct sedmdesát něco / Nigga, nepotím rande / Maminky jdou pozdě! Ta sračka byla nemocná. Jak by zvládl naši situaci nebo naši konverzaci - analyzoval by to a absorboval to, nasával by to a pak o tom udělal píseň. Absorboval celý svůj život.

patnáct Můj přítel

Produkoval Easy Mo Bee
Easy Mo Bee Big býval na avenue. Stával tam venku s Lil ‘Cease. A buď jsme ho mohli najít na avenue, nebo byl za rohem na svém shrbení. Pokud byl v sousedství, byl na jednom z nich na dvou místech. Vzpomínám si, jak jsem spojil tento rytmus a [našel Big at] toto smažené kuřecí místo, které, pokud vím, je stále tam na Fultonu mezi Washingtonem a St. James. Sbalil jsem se do auta, připravil jsem rytmus, jsem šťastný. Byl jsem jako, Yo Big. Přišel k oknu spolujezdce, řekl jsem mu, aby nastoupil, a byl jako: Podívej, chlape. Byl jako, Yo, miluji to, Mo.
Myslím, že užitečný byl háček, který jsem tam měl. To mu jen řeklo, o čem má mluvit v záznamu. Nakonec udělal záznam typu vztahu a mluvil o kočce.
Věc na té nahrávce je [háček, který jsem vzorkoval]: Nejsi můj přítel / víš, že to není správné. To je Black Mambo. Možná jsem pracoval s tvrdým zadkem Bigem, ale kvůli tomu Black Mambo jsem do toho vtáhl další dav. Black Mambo pocházel z Paradise Garage. DJ Larry Levan by to nahodil - buď to smíchal s rytmy, s jinými písněmi, nebo by to prostě hodil na capella sám v klubu - a slyšeli byste lidi dupat a bláznit se. Takže jsem věděl, že kdokoli, kdo tu píseň uslyší, bude od rána myslet na Paradise Garage - diskotéku, taneční a hudební klub. K písni jsou tedy připojeny prvky taneční hudby, ale pasovalo to.

16 Neuvěřitelný

Produkoval DJ Premier
DJ Premier Neuvěřitelná byla poslední píseň [nahraná pro] Připraven zemřít . Big jsem po celou dobu vídal ve Washingtonu a na Fulton St., protože jsem býval ve Washingtonu mezi Lafayette a Greene v postýlce Branforda Marsalise. Vždy jsme šli dolů do rohu, abychom dostali naše 40. a Big a všichni - Kim, všichni - byli každý pátek na rohu. Viděl jsem Big a Big byl vždycky jako, jednoho dne si od tebe udělám pauzu. Ale když přišlo na to, že mě požádal, abych udělal Neuvěřitelné, neměl jsem opravdu čas udělat tu píseň, protože jsem se chystal na turné. Byl jako, Dawgu, musím tě tady mít. Dokonce mi řekl: Můj rozpočet je u konce, nemám peníze. Preem, prosím pozor. Tehdy jsem dostával nejvyšší ceny. Ale bylo to velké, takže jsem byl rád, seru na to. Udělal jsem tu píseň za 5 000 dolarů.
Říkal jsem mu, Dawgu, nevím, co ti mám dát, protože když pro tebe něco udělám, musí to být banány. Řekl: „Člověče, je mi jedno, jestli si vezmeš Impeach The President.“ Vezmi si to a udělej pauzu. Řekl jsem: Opravdu, to myslíš vážně? Řekl: Sakra jo! Šel jsem a dostal [klasickou breakdeatskou klasiku Honeydripperů] Impeach The President, vzal si léčku, kopal a rozsekal to a začal hrát ty malé zvuky. Chtěl jsem [udělat] něco tvrdšího, protože mi hrál Varování a podobné věci. Chtěl jsem udělat něco, co by bylo stejně tvrdé nebo lepší. A on byl jako: Ne, hraj na ně stále malými knoflíky, které tlačíš a měníš to, aby to dělalo různé melodie na háku a tak. Chvíli tam seděl a vešel dovnitř a dělal vokály. Nikdy jsem ho neviděl nic psát. Byl by jako, dovolte mi, abych dostal pero a blok - a pak by nenapsal hovno. Mohlo by se čmárat malé vtipné předměty nebo tak něco. To bylo vše.
Ve skutečnosti, když jsme dělali Neuvěřitelné, přivedl Faith na zasedání v den, kdy jsme položili verše, a řekl: „Pane, Premier, tohle bude moje žena. Chystám se vzít si tuto ženu. Byl jsem jako, Word? Nemyslel jsem na nic. A najednou byl ženatý.
Velký mi řekl, abych udělal škrábanec R. Kellyho [na refrénu]. Byl jako, Ye, poškrábat tu část z ‚Your Body’s Callin‘. ‘‚ Protože vaše tělo Callin ‘bylo v té době populární. Byl jsem rád, že se to nemusí shodovat v klíči. Byl jako, prostě to zkuste. Ten den jsem tu desku neměl u sebe, tak jsem si ji hned druhý den vzal ze své postýlky, přivedl ji zpět do studia, udělal škrábnutí a byl jsem jako, Sakra, člověče - to hovno vlastně jde!

17 Sebevražedné myšlenky

Produkoval Lord Finesse
Lord Finesse Když jsem poprvé pracoval s Bigem, byl na ulici, jak se jen dá. Nemohli jste dostat víc ulice než to, o čem Big rapoval a co přinesl ke stolu. Ale on i Puff rostli neuvěřitelným tempem, mezi tím, že Puff byl v MCA, když se chystal jít na Bad Boy, a Biggie byl schopen absorbovat to, co mu Puff posílal jako houba. Biggie sledoval a učil se Puffa jako Payton a Malone, víš? Puffy to rozdával a Biggie zachytil a skóroval, namočil se. Ta kombinace byla neuvěřitelná.
Puff byl ve fázi své kariéry, kdy rostl enormním tempem; měl Craiga Macka a právě by sjel z Mary a Jodeci. Byl připraven ukázat světu. Dokázal Big vyřezávat nejen proto, aby byl umělcem v podzemí, ale aby byl dobře zaoblený. Nejen namočit, ale umět házet prstem, crossover driblovat, být nejlepším hráčem, jakým mohl být ve hře. A Big se to naučil opravdu, opravdu rychle! Když byl Ready To Die téměř hotový, Big měl všechny surové pouliční neuvěřitelné písně a Puff řekl: Dobře, musíte si s albem udělat, co jste chtěli. Pojďme si udělat to, co chci s albem.
Velký byl jako, řekl Puff, aby to udělal, takže to udělám. Puff mě nechá dělat, co chci dělat, takže si také udělám, co chce. Díky tomu, když dal své ego na stranu, jako bych to zkusil, to mu dalo výhodu. A poté vyzkoušel všechno a všechno fungovalo! Bylo to šílené.
Když jsme dělali Suicidal Thoughts, dal jsem rytmus a Big mi řekl, že má tento neuvěřitelný nápad. Ale když jsem položil tu píseň, nebyl jsem s ním ve studiu. Než vyšlo album, neslyšel jsem Suicidal Thoughts. Lidé mi stále říkali, jo, ta píseň, kterou jsi udělal s Bigem, byla šílená! A byl jsem rád, o čem to mluví? Protože jsem nebyl na zasedání. Ale když jsem to slyšel, jediné, co jsem si v hlavě mohl myslet, bylo, Páni ...
Princ Charles Alexander Suicidal Thoughts byla zábavná, protože na konci jsme se snažili získat Thud. Na konci písně odhodí telefon a spadne, protože se zastřelil. Zastřelil se, telefon klesl a mělo dojít k úderům těla. Ale nedokázali jsme udeřit do těla, podívali jsme se na všechny druhy různých pásek, které mají zvukové efekty. Takže jsem byl rád, Yo, víš, co budeme muset udělat? Takže jsme s Puffym řekli Biggiemu, aby tam šel - a na jeho počest je to policista, byl to opravdu skvělý chlap - zhasli jsme světla a pustili jsme hudbu a řekli jsme si, Biggie, když zbraň vystřelí, prostě spadni . Prostě padni, jak můžeš. Člověče, ta zbraň vybuchla a slyšeli jsme ten největší zasraný úder, jaký jste kdy chtěli slyšet ve svém životě. Začali jsme válcovat. Mysleli jsme si, že je to veselé. Protože jsme si nemysleli, že to udělá. Ale udělal to, a když to teď poslouchám, je to jedna z věcí, na které ten den vždy myslím. Byl jsem to já, Puffy, Biggie. Bylo to tak, jak si myslíte, že bylo album hotové - všichni kreativní lidé jsou všichni v jedné místnosti. Už nevím, jestli Puffy takto funguje. To bylo opravdu intimní. Nyní je velmi výkonným pracovníkem. Přichází a sankcionuje a jmenuje věci, které požaduje. Tehdy jsme tvořili za běhu.
Nashiem Myrick Ta píseň je tak skutečná. Nikdy jsem s Big o této nahrávce nemluvil, ale všichni ostatní byli jako: Ani nevíme, jestli to na albu může jít. Protože se na záznamu zabil. Je to jako: Jak ses z toho mohl vrátit? Na konci svého alba se nikdo nikdy nezabil.
Energie, která skrze něj prošla, byla pravda pro všechny. Říkal věci, které měl každý v hlavě, ale nikdo to nikdy takhle nesložil. Řekl věci na tom albu, a zejména na té nahrávce, že spousta lidí v kapuci, lidé v ulicích - si to myslí. Řekl, že jsem kus hovna, není těžké to kurva říct. Byl jsem rád, Páni, jak to můžeš říct, synu?

Podívejte se na 19 rapperů, kteří byli zastřeleni, zatímco byli v centru pozornosti