Jak mě sledoval (Whip / Nae Nae) přes internet a dál

Větší obrázek
Jak mě nejinfekčnější skladba roku sledovala (bič / nae nae) převzala internet i mimo něj.
Slova Kris Ex
Poznámka editora: Tento příběh se původně objevil v čísle časopisu XXL Magazine ze zimy 2015, nyní na stojanech.

Letos v říjnu zveřejnil Jeff Horning, majitel autobazaru ve Wichitě v Kan., Video na účty své společnosti na Facebooku a YouTube. 45sekundová reklama začíná vážně - s tím, že se Horning chlubí svými možnostmi výběru a financování -, než udělá rychlý krok do hlouposti. Za dvacet vteřin navrhne Horning, abyste si vybrali bič, abyste mohli nae nae, zatímco děláte sadu tanců, které se jen podobají pohybům, které volá. Je to záměrně povedené a vědomě absurdní a sbírá Priority Motorsports největší expozici, jakou společnost kdy zažila, pouhým klepnutím na nejnovější virální taneční šílenství. Bylo by snadné navrhnout, že Silentó's Watch Me (Whip / Nae Nae) je nejnovější z řady ironicky zábavných tanců, jako je Cha-Cha Slide, druh tanců, které se ocitnou jako doma s bros a fotbalovými mámami, dětskými hřišti a koleje, country kluby a kuchařky, předškoláci a babičky. Ale to by přehlédlo jedinečný prostor, který Watch Me zabírá v popkultuře. Vyrostl v největší taneční okamžik od Macareny, ale zrodil se ze stejných kruhů, které nám přinesly pohyby blížící se k domovu, jako je milly rocking, trhání, dougie a shmoney tanec; a vážně zastínil svůj zdrojový materiál - mimo jiné jsme We Toonz 'Drop Tha NaeNae a Famous to Most's Whip. Watch Me je symbolem doby, kdy je obsah sociálních médií do značné míry založen na opětovném využití originality ostatních a jeho proměně v něco nového. Je to perfektní píseň pro tento okamžik popkultury.



Ztvárnění Watch Me je příliš mnoho na to, abychom je jmenovali, a prodejci ojetých vozidel nebyli jediní, kdo tuto skladbu použili. Když byla Nikki Taylor z Carbondale v Illinois v osmém měsíci těhotenství, natočila video svého tance na Watch Me se svou 6letou dcerou na Facebooku a za jeden víkend nashromáždila 13 milionů zhlédnutí. Účet YouTube registrovaný u Lindsay Jonesové také zveřejnil Taylorovo video jako jediné nahrání a získal 4,7 milionu zhlédnutí. Oficiální video získalo na YouTube přes 400 milionů zhlédnutí a všichni od Hillary Clintonové a Alvina a Chipmunků po pacienty s rakovinou a kombinace otec / dcera byli na videu zachyceni při tanci, přičemž mnozí z nich zaznamenali astronomické počty zhlédnutí. A všechno to začalo tím, že si 16letý kluk v oblasti metra v Atlantě vymýšlel věci, když šel ven ze své třídy chemie. Bylo to všechno jako vědecký experiment, Silentó (nar. Richard Lamar Hawk), nyní 17letý umělec za skladbou. Testoval jsem hypotézu, kterou jsem měl, a všechno se povedlo dobře.



Opravdu je to podhodnocení a popularita písně je těžké přeceňovat. Přestože dosáhl čísla 3 v žebříčku Billboard Hot 100, jeho prevalence online nad dvěma miliony akreditovaných prodejů převyšuje. Jedná se o jeden z těch typů skladeb, které se každý týden s touto písní dějí virálně, říká producent písně Tim Mingo, známý také jako Bolo da Producer. I teď, když jsou čísla rádií dole, je to stále jako top na Spotify, stále se to hledá každý den na iTunes Music - je to jedna z těch skladeb, která je jen nakažlivá.

který je podepsán špatnému chlapci

Část síly písně spočívá v jejím lstivém použití první osoby a v show-and-tell použití volání a odpovědi. Je to individuální píseň, říká Silentó. Je to píseň pro každého. Každý má k mé písni svůj vlastní cit nebo své vlastní postavení, protože je to jako: „Sleduj mě - ooh, ooh, ohh.“ Víte, jako mě sledujte. Žádná jiná taneční píseň neříká, že mě sleduj. Jen vám to říká, abyste to udělali.



Watch Me (Whip / Nae Nae) také těží z chytrého marketingu, který vydělával na vlastnictví zapečeném do písně. Hodně z virality písní začalo dávno předtím, než Silentó letos na jaře uzavřel dohodu s Capitol Records, a to díky kampani zahájené online hudebním distributorem TuneCore ve spojení s DanceOn, multikanálovým kanálem YouTube, který tuto píseň obsluhoval klíčovým tanečníkům ve své síti. Tento krok byl tak úspěšný, že v době, kdy na konci června kleslo oficiální video Silentó, se otevřelo s koláží týmů, dospívajících, předškoláků a běžných lidí tančících na tuto píseň.

Watch Me byl původně natočen jako klip Vine již v listopadu 2014 a Silentó okamžitě věděl, že je na něčem z reakce svých přátel. (I když stále dokončuje poslední ročník na Redan High School v Stone Mountain v Ga., Sám nadále zpracovává všechny své účty na sociálních sítích. Je také neúnavným sebepropagátorem. Na konci tohoto rozhovoru, který povede telefon, když zabíjí čas v obchodním domě v Las Vegas a čeká, až se bude hodit na cenu Soul Train Awards té noci, Silentó pečlivě a jasně vyčerpá všechny své účty na sociálních médiích, jen pro informaci. (Je to @TheRealSilento na Twitteru, Instagramu, Vine a SoundCloud; Silento TV na YouTube.)

Fotografie modelky Jessenia Vice Dancing z čísla XXL Winter 2015



Kdysi a teď vymýšlel písničky, když bouchal na stoly, a sdílel tyto nápady se svými spolužáky prostřednictvím telefonu a používal je jako zvukové desky. Když tíhli k tomu, co se stalo Watch Me (Whip / Nae Nae), začal otravovat Bolo, aby z náčrtků vytvořil plnou píseň.

Stále mě prosil asi dva měsíce jako: „Muž, mám tuhle píseň,“ vzpomíná Bolo. Všem dětem ve škole se to líbí, líbí se jim to, líbí se jim to. Sedím tam a přemýšlím a mám rád: ‚Člověče, on je blázen. Nikdo nebude tancovat na další dva tance, které už byly venku. “Jednou večer ve studiu se Bolo rozhodl jen vybičovat rychlé údery, aby mohl Silentó jen ututlat. Pojďme udělat tento malý koncept, jen ho dostat z cesty, abychom mohli pokračovat a pracovat na tomto dalším záznamu, na kterém jsme tu noc pracovali, směje se. Bolo pomohl sestavit skladbu, přepnul háček (původně to bylo sledovat mě nae nae, sledovat mě bičovat), vytvářet pre-hooks a freestyle tanec, vetovat myšlenky na skutečné rýmy v písni a povzbuzovat Silentó, aby přidal další tance jako Stanky Leg, Bop a Silentóův vlastní vynález, Duff, což byla píseň, na které měli pracovat. Když jsem to slyšel, první věc, která mi vyšla z mysli, byla jako: ‚Do prdele, tohle je šílené, něco máme,‘ říká. Nenechám ho dát na svůj SoundCloud písničky, které děláme, protože mnohokrát nejsou připraveni, ale tohle byl tenkrát, kdykoli jsem byl jako: „Do toho, můžeš to dát váš SoundCloud, to není problém. “Takže to tam nasadil a hned jsem viděl reakci toho. Za tři dny to mělo asi 15 000 zhlédnutí a pak se to zdvojnásobilo jako každý den. Na SoundCloudu se to stále zdvojnásobovalo.

j cole 4 pouze vaše prodeje

Bolo viděl s jeho produkční prací téměř úspěchy - původní verze 2 Pistols a spolupráce na T-Pain She Got It, zesnulý Grand Hustle signee Doe B a místní studentka Tiara'Nicole, která na YouTube získala dva miliony zhlédnutí pro Real Man v roce 2009) - kvůli svému nedostatku obchodní prozíravosti se nedožil uskutečnění. Tentokrát se ujistil, že vše je v pořádku. Píseň dostal kódovanou pod svůj ISRC a udělal TuneCore ve výši 9,99 $ - tah, který vyplatil extrémní dividendy, když začala kampaň DanceOn. Pokaždé, když byla píseň v jakémkoli digitálním formátu, s výjimkou několika míst, jsme za to dostali zaplaceno, on říká. Dostávali jsme zaplaceno pokaždé, když někdo použil tuto skladbu na YouTube, dokud jsme nedostali podepsané přes Capitol a oni to převzali. Bolo rozdělil všechny výdělky Silentó 50/50 a zajistil si vlastní dohodu jako producent s Capitol.

Jeff Horning, prodavač ojetých vozů, skladbu ve svém videu ve skutečnosti nepoužil, takže její tvůrci pravděpodobně nebudou mít žádné příjmy, ale bylo by těžké je najít, aby si stěžovali. S Watch Me (Whip / Nae Nae) vytvořili píseň, která je většinou založena na tancích, které již existovaly, ale stala se něčím novým a vstoupí do historie jako symbol stavu populární hudby v roce 2015. A, aby slyšet, jak to říká Silentó, protože význam písně je univerzální a nadčasový.

„Sledujte mě,“ říká se, že to můžete použít pro tolik věcí. Jako dívat se na mě, jak prodávám toto auto, dívat se na mě, jak čtu tuto knihu, dívat se na mě, jak vydělávám peníze, dívat se, jak dělám svou věc, dívat se na mě jako na jednotlivce Je to tolik věcí, na které můžete použít ‚sledujte mě '. Sleduj mě, jak vyprávím počasí, sleduj mě, co se stalo dnes. Stačí to do všeho vlepit.

On má pravdu. Lidé to zasekli do všeho. A miliony z nás to sledovaly.

Podívejte se na fotografie z obalového focení XXL Winter 2015 od Kendricka Lamara