Jak sociální média a jejich populární nové platformy nadále formují hip-hop

Klepněte na
Jak sociální média a jejich populární nové platformy nadále utvářejí rapovou hru.
Rozhovor: Luke Fox
Poznámka redakce: Tento příběh se původně objevil ve vydání časopisu XXL Magazine z jara 2021, nyní na stojanech.

Za tu dobu, co řeknete, že se spouštěcí prsty změní na prsty na Twitteru, váš oblíbený rapper pravděpodobně tweetoval nové hudební video. Mohli na Instagramu odhalit nový fit. Možná sdíleli aktualizaci alba na Facebooku nebo svrhli taneční výzvu na TikToku. Mohli si v IG příběhu uštknout úryvek písně, uspořádat diskusi prostřednictvím Clubhouse, zveřejnit špinavý obrázek na Only Fans, nabídnout krátký pohled na studiové sezení na Snapchatu nebo nahrát vlog na YouTube. A existuje velká šance, že jste interagovali lajky, komentáři nebo zveřejněním emodži. Sociální média se stala hip-hopovým odbytištěm volby, jak se dostat k věci se zprávou mnoha způsoby.



Představa, že internet je vyhrazen pro pitomce, že legitimní hip-hopová reputace musí být získávána a pěstována na ulicích, je nyní téměř kuriózní. Od Twitteru přes Facebook, Instagram až po YouTube, Snapchat až po TikTok a další, rapoví umělci nyní mají celou řadu platforem, na kterých mohou živit a rozvíjet své fanouškovské základny, nastavovat rekord a dráždit novou hudbu. Ať už jde o Lil Nas X, která čerpá memy na Twitteru, Nicki Minaj oznamující své těhotenství prostřednictvím Instagramu nebo 21 Savage, která velí Clubhouse, rapperi se zdají být házení, posouvání a zveřejňování příspěvků více než kdy jindy. Video nejprve zabilo rádiovou hvězdu. Nyní sociální média pohánějí rapovou hvězdu.



Bylo by těžké tlačit na DDG za to, že vypadl z univerzity. Díky němu je nyní vycházející rapovou hvězdou Sláva na YouTube, jedna z prvních forem sociálních médií. Šikovný a nápaditý, 23letý rodák z Pontiacu v Michiganu, byl jeho středoškolským valedictorianem, takže byl přirozeným dalším krokem k zápisu na střední Michiganskou univerzitu.

Mezi přednáškovými sály už DDG hrabal odhadem 30 000 $ měsíčně jako YouTuber. Když využil příležitosti, odešel ze školy, přestěhoval se do Hollywoodu a stal se bavičem na plný úvazek a ctižádostivým rapperem, vypadl v roce 2016 a podepsal smlouvu s Epic Records v roce 2018. Rané písně jako jeho Lil Yachty diss Big Boat a Zaytoven -produced Free Večírky přitáhly posluchače na jeho stránku na YouTube a nakopaly do kapes příjmy z reklamy. Miluji YouTube z celého srdce, říká DDG z online platformy. YouTube mi změnil život.



Wanthy Dimaren

Tvůrce, který je zdatný v médiích, si od té doby vydělal pár zlatých plaket za píseň Argument z roku 2018 a skladbu Moonwalking v Calabasas (Remix) z roku 2020, která obsahuje Blueface díky schopnosti DDG prodávat se nejen prostřednictvím YouTube - má dva kanály - ale Instagram, Twitter , TikTok a nyní pouze fanoušci. Mezi předplatiteli a následovníky na všech těchto platformách - s výjimkou OF, protože nezveřejňují čísla - má rapper více než 10 milionů lidí naladěných na jeho každodenní pohyby. Mám pocit, že sociální média jsou 60 procent, možná 70 procent z důvodu, proč se umělci dostanou na další úroveň, pokračuje DDG. Každý používá sociální média. Všichni a jejich máma. I děti teď mají Instagram. Abyste se dostali k tomuto publiku a dostali svou hudbu ven, musíte mít velké sociální sítě, které vás sledují.

Svět sociálních médií se neustále vyvíjí a přichází spousta nových aplikací, když se bývalí tvůrci hvězd dostávají do nostalgie. Pamatujete si Friendster? Réva? Můj prostor? Dokonce i Facebook je považován za aplikaci pro starší dav a Snapchat již není oblíbenou prodejnou, jako tomu bylo dříve.



Soulja Boy Tell ‘Em připravil plán pro generaci DDG, když poprvé na své stránce MySpace zveřejnil smeč Crank That (Soulja Boy) z roku 2007. Píseň - a její doprovodné taneční šílenství - stoupala jako Superman, vládla na vrcholu žebříčku Billboard Hot 100 po dobu jednoho týdne a v žebříčku strávila celkem sedm týdnů. Soulja Boy roztočil své snahy v sociálních médiích do významného labelu s Interscope Records a do mnohamilionové kariéry.

Důležitější: Bujný teenager z Atlanty prokázal sílu digitálního dosahu hip-hopu. Pouliční týmy, propagační posádky z 90. let a počátkem roku 2000, které rozdávaly kazety a nalepené plakáty, se vrhly do historie. Uchytily se rychlejší a dále dosahující metody generování buzzů a distribuce nového ish.

Hip-hopový veterán Kxng Crooked vždy rychle využíval technologii jako prostředek ke krmení svých příznivců. V roce 2007 vytvořil svou sérii Hip-Hop Weekly, ve které každých sedm dní prostřednictvím online fóra upustil od nové skladby přes klasický instrumentální nástroj. Přijal žádosti o rytmus a dokonce vykřikl jména fanoušků, kteří se dostali přes MySpace. Dnes Crooked důsledně angažuje svých 213 300 sledujících na Twitteru, popisuje plány alba na Instagramu a nadšeně se potápí v hlubokých rapových debatách s Just Blaze, Kurtis Blow a kýmkoli, kdo se objeví v audio aplikaci Clubhouse. Crooked říká, že povzbuzuje další legendy, aby ho následovaly.

Eric Ptah Herbert

Říkám jim jen: ‚Poslyš, člověče, nemůžeš jít celý týden bez zveřejnění příspěvků, 'vysvětluje Kxng Crooked. Někteří jdou celý měsíc s jedním příspěvkem. Starší mentalita prodeje nahrávek a propagace ... Tímto způsobem je pryč. Stále to můžete udělat, pokud chcete ... Ale neuvidíte výsledky, které opravdu chcete.

Podpora komunit pomáhá také umělcům. Technologie se dostala tam, kde můžeme budovat komunity online a zapojovat se a vytvářet trvalé vztahy s lidmi, kteří vás podporují, dodává Crooked. To je velmi důležitý nástroj pro rappery ... Přináší nás přímo k lidem, kteří nás podporují, a není nic lepšího než to ... Dozvíte se o tom, co cítí k vaší hudbě, jak trápí vaši hudbu, dozvíte se, co oni ' necítím ... To nám dává velkou výhodu.

V dnešní době rapperi aktivně budují své značky, odhalují své osobnosti a rozvíjejí vztahy se svými fanoušky prostřednictvím zavedených platforem Twitter, Facebook, Instagram a Snapchat. Na novější vozidla jako TikTok, OnlyFans, Twitter Fleets a Clubhouse rychle naskočily oportunistické činy.

Dopad Twitteru na rapovou hru byl nezměrný. Oznamování dat vydání, vyjasňování pověstí a škádlení nových diváků je běžnou praxí. Twitter je však také oblastí, kde se hovězí maso vaří a chvástá, aby zuřilo (viz: @KanyeWest).

V červenci 2015 Meek Mill rozpoutal jednu z nejpamátnějších online a on-voskových hádek digitální éry, když klepl na send na tento tweet: Přestaňte také porovnávat drake se mnou ... Nepíše své vlastní rapy! To je důvod, proč mi nepíše tweet, protože jsme to zjistili!

V délce 140 znaků nebo méně tweet Philadelphia MC vyvolal duchaplnou debatu a sérii disko tracků mezi ním a Drakem, které vydržely celé měsíce. Ti dva od té doby napravili. Bojovná, impulzivní povaha prstů Twitteru krade titulky a nutí screengrabs, ale téměř každý umělec používá platformu jako virtuální setkání a pozdrav se svými fanoušky.

Zvláště v době COVID se Twitter stal de-facto platformou pro umělce, kteří mají smysluplné kontakty a rozhovory se svými fanoušky - zejména o hip-hopu, který je jedním z nejvíce mluvených žánrů hudby na Twitteru, říká Kevin O'Donnell, vedoucí hudebních partnerství pro USA na Twitteru.

Hip-hop nedávno přijal hlasový tweet; Nicki Minaj, Cardi B, Lil Nas X a Rico Nasty tuto funkci často používají ke sdílení všeho, co mají na mysli. Je to digitální verze držení mikrofonu, říká O’Donnell o této funkci. Cardi B vyskočila na Twitter a promluvila se svými fanoušky o tipech na péči o pleť [v lednu 2021]; byl to upřímný a skutečný rozhovor, který se stal trendovým tématem a dostal se do celostátních médií.

Téměř každý #NewMusicFriday, alespoň jeden hip-hopový počin zaznamenává top 10 trendů navázaných na nové vydání, podle O’Donnella. Lil Durk, který upustil od luxusního vydání The Voice v [lednu], měl během tohoto týdne na Twitteru několik trendů, včetně 5. února, kdy se jeho otázky a odpovědi #AskLilDurk staly na několik hodin americkým trendem číslo jedna. Čím více rapperů se opírá o své publikum, tím více vzlétají. Dokonce i uprostřed noci pozoruje O’Donnell. Meek Mill často najde 10minutovou část času, aby měl Q & As se svými fanoušky, a ty se téměř vždy stanou nejpopulárnějším tématem.

Jinde na Twitteru je South Coast Music Group / Capitol Records. Toosii, 21 let, který se proslavil úspěchem své písně Red Lights z roku 2019. Cítím, že sociální média jsou důležitá k oslovení mých fanoušků, protože mi s nimi pomáhá budovat vztah, říká Toosii o svém přístupu k sociální síti. Pomáhá jim to cítit se, jako by mě ve skutečnosti znali. Dává jim naději. Mám fanoušky, kteří mi posílají věci. Cítíš mě?

Christopher Montante

Twitter, který popisuje jako novější Facebook, je preferovanou platformou Toosii kvůli své univerzálnosti. Mohli byste vytvářet statusy, mohli byste zveřejňovat obrázky, mohli byste posílat videa, mohli byste žít přes Periscope, a to by se připojilo k vašemu Twitteru, on sdílí. Takže mám rád Twitter, cítíš mě?

Hovězí a promo, móda a flexy, úniky písní a nahlédnutí do studia, Instagram se stal nejen základním oknem do života dnešních rapperů, ale také oblastí, kde se mohou dostat na titulky. Ať už se jedná o ohlašování turné nebo seznamy skladeb, rappeři se obracejí na Insta, aby dostali slovo rychle a přímo ke svým věrným následovníkům. A Timbaland a Swizz Beatz's živě vysílaná bitevní / výkonová řada Verzuz pomohla vyřešit problém prázdnoty výkonu v pandemii a prokázala, jak může klepnutí aplikace nabobtnat fenomén.

Playboi Carti a Travis Scott upravují svá krmení stylizovanými módními výstřely a září jejich uměleckým okem. Saweetie pomocí aplikace předvedla během své pandemie více své osobnosti a sdílela svůj divoký smysl pro humor zaznamenáváním náčrtů, svítáním kostýmů a využíváním kreativních kamerových triků. Nicki Minaj oznámila své těhotenství na Instě a DaniLeigh informovala o svém vztahu s DaBaby, objasnila pověsti jen několika kliknutími a poté o několik týdnů později potvrdila, že je svobodná.

Stejně zajímavý je konflikt, který se může rozpoutat v impulzivním živém prvku IG, příbězích nebo bublině v sekci komentářů. V roce 2018 Pusha T skvěle zveřejnil - a byl nucen odstranit - starou fotografii soupeře Drake v Blackface že se vyhrabal ze satirického módního focení z Drakeova mládí, čímž vyzdvihl nepřátelství mezi umělci.

V loňském dubnu se Young Thug zamotal do aplikace s francouzskou Montanou, když navrhl, že jeho tvorba hitů je na stejné úrovni jako Kendrick Lamar’s. Hloupý nigga si myslí, že dostal více zásahů než Kendrick Lamar, posmíval se Thugger, když nahrával své video. Francouzská Montana okamžitě odpověděla na Thuga a šmátrala mu, že má na sobě šaty ve svém videu No Stylist.

Není cizí kontroverze, 6ix9ine na to šel s chicagskými rappery Lilem Reeseem a 600 Breezy přímo na Instagram Live v únoru tohoto roku, tváří v tvář urážkám a kontrolám pověření. Záběry z vysílání ukazují, jak brooklynský rapper hájí své komentáře o králi Vonovi, jehož smrt byla zdánlivě odkázána na novou píseň ZAZA 6ix9ine. Ve vyhřívané scéně, která se v jiné éře mohla odehrávat v parku nebo v zakouřeném koncertním sále, Reese skončí blikáním své zbraně. Místo toho, aby se rozlilo do ulic, se však hovězí maso z IG rozlila na tweety.

Pak je tu předvoj troll 50 Cent, který je proslulý tím, že v průběhu let používal palivo „Gram“ sváry s každým z Ja Rule Floyd Mayweather, T.I. Nicku Cannonovi.

Zvažte dopad virálních videí TikTok na hip-hopovou kulturu v roce 2020, v roce Screentime. Smíchejte chytlavý háček, posypte několika snadno sledovatelnými tanečními pohyby, přidejte trochu osobnosti a máte koktejlový recept na zásah blesku.

Megan Thee Stallion Savage, Don Toliver’s After Party a Doja Cat’s Say So všichni těšili z loňské podpory TikTok. Sledování TikToku od Lil Nas X přesahuje 16 milionů, Nicki Minaj 8 milionů, Blueface 7 milionů a Lil Yachty 5,9 milionu. Možná bych měl platit TikTok, řekl Nas X časopisu Time poté, co na platformě explodovalo jeho monstrum z roku 2019 Old Town Road, částečně díky Yeehaw Challenge. Opravdu posílili píseň.

Tito umělci získávají mladší generaci klipy své hudby a nebojácně sdílejí neformální záběry ze zákulisí, nefiltrované taneční pohyby nebo záblesky do každodenního života. Chyťte Blueface, který si ve svém domě namočil basketbal a neměl na sobě nic jiného než trenýrky nebo Megan twerking ve své kuchyni. Když tedy nastane čas upustit od projektu, chuť k jídlu již byla povznesena.

OnlyFans, další nováček na obrazovce, také uvedl směs humbuk a překážek. Rappeři používají OnlyFans jako rozšíření své současné přítomnosti na sociálních médiích a sdílejí pohledy do svého osobního života, často provokativním způsobem, jako způsob, jak se spojit se svými fanoušky. OnlyFans funguje podobně jako jiné platformy v tom, že nabízí fotografie a videa, příběhy, živé přenosy a schopnost odesílat přímé zprávy.

To, co OnlyFans odlišuje, je to, že tvůrci mohou tento obsah přímo zpeněžit prostřednictvím účtování poplatku za předplatné, příspěvků za zobrazení a přijímání tipů od fanoušků. Fanoušci zase dostávají prémiový a pravděpodobně i NSFW obsah a mají možnost komunikovat přímo se svým oblíbeným rapperem, což je funkce obtížná na jiných platformách kvůli šířce pásma zpráv, které hvězdy dostávají.

Když Beyoncé odkazovala na OnlyFans na Savage (Remix), provoz v aplikaci se zvýšil o 15 procent. Platforma vydělala 3,5 milionu nových registrací v březnu 2020, kdy zasáhla karanténa; 60 000 z těchto registrací bylo nových tvůrců. Cardi B, Tyga, Lil Pump, Fat Joe a DJ Khaled jsou některé z populárních hip-hopových hvězd, které naskočily na palubu.

Později v tomto roce OnlyFans pracuje na odhalení OFTV, bezplatné platformy na vyžádání, která bude streamovat videa od tvůrců ze světa fitness, vaření, komedie a hudby.

šance, že mi rapper ukáže lásku

Stejně jako Bad Boy v 90. letech se technologie nemohou zastavit, nezastaví se. Novější sociální sítě upoutaly pozornost rapových umělců. Clubhouse, pozvánka, aplikace pro chat pouze se zvukem, která byla spuštěna v roce 2020, explodovala v popularitě u lidí, kteří se během pandemie nemohli shromažďovat osobně. Komunita se vytváří kolem ustáleného tématu konverzace a řečníci jako 21 Savage se mohou zapojit bez obav z nahrání, což je v aplikaci zakázáno.

Pravidla jsou samozřejmě porušována a útržky rapperů, kteří v Clubhouse hovoří volně, se staly titulky a vyvolaly kontroverze. Nikdo v Comptonu nepřekoná Game, nigga, se chlubil The Game, později se po jeho slovech dostal do titulků pod vlivem. Kendrick si dělá svoje hovno. Miluji toho nigga k smrti. Niggo, letěl jsem kolem Kendricka, když byl ten nigga pěšky, nigga, v Range Roveru a ukázal mu, jak to udělat. Nehraj. Nehrajte si s názvem hry.

V tweetu z ledna 2021 Lil Yachty pohrozil, že smaže Clubhouse ze svého telefonu, protože lidé zaznamenávali jeho rozhovory na obrazovce. Také Quavo zpochybnil ochranu soukromí aplikace. Nedělám klubovnu, tweetoval Migosův rapper 3. ledna. Nechci být na 54 způsobech. Navzdory tomu nová platforma vítá hip-hop s otevřenou náručí.

Společnost DDG, která touží maximalizovat svou internetovou měnu, nyní využívá svou slávu na YouTube k podpoře své základny předplatného na OnlyFans, kterou stanovil na 14,99 $ měsíčně. Video pro Moonwalking v Calabasas (Remix) představující Blueface končí zakončením, aby bylo možné sledovat verzi s hodnocením X na OnlyFans. Teoretický fanoušek rapu, teoretizuje, chce osobní spojení nebo vlog stejně jako plné LP. Způsob, jakým k nim přistupují, jsou sociální média. Prostřednictvím účtu OnlyFans společnosti DDG dává svým následovníkům návody, jak vydělat peníze na YouTube. Za dva dny jsem vytvořil šest postav, chlubí se DDG. Cokoli se sociálními médii, jsem guru.

V roce 2021 by se každému rapperovi mohlo lépe stát.

Podívejte se na více od XXL Vydání z jara 2021 včetně Cardi B je titulní příběh , jak rappeři legálně vydělávají peníze z konopného boomu a sociální spravedlnosti, která s ním přichází , Sněžení Damson Idris o tom, jak hip-hop ovlivnil jeho život, reflektuje A $ AP Ferg jeho výrobu Vždy se snažte a prosperujte album , Shelley F.K.A. DRAM mluví o svém návratu, Trippie Redd hovoří o tom, jak Playboi Carti a Lil Uzi Vert pomohl změnit hip-hop, Waka Flocka Flame se u nás ohlásí a informuje o něm Flockaveli 2 album v Co je Happenin Ukázat a prokázat rozhovory s 42 Duggem, Blxst a Lakeyah , Erica Banks pojednává o výrobě hitu „Buss It“ a dalších.

Viz Cardi B. XXL Magazine Spring 2021 Cover Story Photo Shoot

Cardi B pokrývá jaro 2021 vydání XXL časopis.