Závod hip-hopu o získání č.1 na vývěsní tabuli Billboard pokračuje uprostřed složitého systému

Číslo jedna
Posedlost sedět na vrcholu žebříčku jednotlivců.
Slova: Sowmya Krishnamurthy
Poznámka editora: Tento příběh se původně objevil ve vydání časopisu XXL Magazine z podzimu 2020, nyní stojí.

Plakátovací tabule debutoval svou první hitparádou prodeje písní 27. července 1940. Tommy Dorsey a jeho orchestr představující Franka Sinatru I’ll Never Smile Again obsadili ten týden první místo. O osm desetiletí později se na ten graf díval mnohem odlišný umělec než Ol ‘Blue Eyes - a on byl nadšený. Poslouchejte, chci, aby to svět věděl Plakátovací tabule je lež, řekl 6ix9ine na Instagram Live minulý 18. května a oslovil téměř 23 milionů následovníků. Můžete si koupit číslo 1 Plakátovací tabule . Chci, aby to zaregistrovalo vaši hlavu. Můžete si koupit č. 1s Plakátovací tabule ! Kontroverzní rapper byl přesvědčen, proudy pro Umístění, jeho první singl od chvíle, kdy se na začátku dubna dostal z federálního vězení, byly nepřesně spočítány. 6ix9ine věřil, že Justin Bieber a Ariana Grande uměle nafoukli prodej jejich společného singlu Stuck With U s CD balíčky a zakoupením skladby sami. Popové hvězdy popíraly bezpráví krátce po obvinění rappera. Později téhož dne se Stuck With U umístil na prvním místě v žebříčku Billboard Hot 100 a 6ix9ine se dostal na třetí místo za Doja Cat a Nicki Minaj’s Say So.



Více než kdy jindy si rappeři neuvěřitelně uvědomují svou pozici v žebříčku. Je to důležité, říká Gunna, který s ním získal svůj první topper Wunna album, také letos v květnu. Spotřeba hudby vzrostla - podle Nielsen Music streamy v loňském roce poprvé dosáhly 1 bilionu - a to znamená, že je to bezohledný pro vytoužené místo. Je stále obtížnější vyniknout, říká Wendy Day of Rap Coalition. V hudbě je tolik konkurence.



Dokonce i zavedené činy, které zdánlivě nemají co prokázat, chtějí být na vrcholu. DJ Khaled nebyl potěšen, když Otec Asahda byl vyprodán Tylerem, Stvořitelem Igor v květnu 2019. Vyrábím alba, aby je lidé mohli hrát, řekl Khaled. Říká se tomu skvělá hudba. Alba, která skutečně posloucháte. Ne žádné záhadné hovno. Nicki Minaj se stal jaderným, když byl Travis Scott Astroworld vytáhl Královna pro číslo 1 v srpnu 2018. Obvinila Scotta, Spotify a hudební průmysl jako celek ze stinných praktik. Ví, že tento týden nemá album č. 1, odstartovala na Twitteru.

Existuje rčení: Muži lžou, ženy lžou, čísla ne. Každý chce Billboard č. 1, ale není to tak jednoduché. Získání koruny je složitější než přímá matematika.



Soutěž je neodmyslitelnou součástí hip-hopu a protože streamovací platformy jako Spotify a SoundCloud nahrazují rohové kýry a lyrické bitvy, zůstává touha po nejlepším. Být č. 1 je důležité, protože stejně jako všichni, i umělci mají ego, říká hlavní zasvěcená nahrávací společnost, která pracuje ve streamingu a chtěla zůstat v anonymitě. Být nejlepším tahem ega. Pozice grafu se co nejvíce blíží objektivnímu srovnání umělců. Mít skladbu nebo album č. 1 je nejblíže k metrikám marnosti, říká Day.

Hrudník stranou, graf-topper může přistát lepší koncerty a lukrativní příležitosti. Mezi grafem a penězi existuje přímá korelace, říká George Howard, profesor hudebního podnikání / managementu na Berklee College of Music, zakladatel GH Strategic a spoluzakladatel TuneCore a Music Audience Exchange. Otevírá se celá řada dalších příležitostí. Mezi vaší pozicí v grafu na vývěsní tabuli a vaší cenou za živá vystoupení atd. Existuje přímý vztah. Takže je to všechno součástí druhu celkového ekosystému. Gunna nepřisuzuje celý svůj úspěch tomu, že má album číslo 1, ale připouští, otevírá se mi spousta nových obchodů a příležitostí, z nichž jsem nadšený.

Umělec se špičkovým výkonem je atraktivnější i v hudebním průmyslu; Č. 1 má pěkný prsten. Livia Tortella, zakladatelka společnosti Black Box a bývalá spolupředsedkyně a provozní ředitelka společnosti Warner Records, to považuje za silný katalyzátor marketingu a propagace. Musíte být super strategičtí, ona se porouchá. Č. 1 vám umožní konverzovat s rozhlasovým programátorem nebo vám umožní mluvit s prodejcem a něco za to získat.



Je nesmírně důležité mít hit č. 1 v rozhlasových akcích, říká Kevin Holiday, SVP, Urban Promotion v Atlantic Records, který pracoval jako Roddy Ricch č. 1, The Box. Naším úkolem a cílem je každý den získat větší ohlas pro našeho umělce prostřednictvím airplay, takže jakmile se záznam dostane na 1. místo, je to dobře odvedená práce. Nelze dosáhnout vyšší známky.

Při tolika konkurenci je těžké udržet se na prvním místě v určitém úseku. Tortella radí umělcům, aby šli po větších příležitostech, zatímco je železo horké. Dnešní jednička může být do příštího týdne zapomenuta. Umožní jen nějaké další příležitosti pro umělce, ale obvykle to trvá jeden týden.

den n noční festival line up

Největší výzvou při prolomení Billboardu je pochopení metrik za grafy. Plakátovací tabule je notoricky známá máma přesný vzorec streamování, prodeje a rozhlasových her. Plakátovací tabule nebyl k dispozici pro tento příběh, ale vydal toto prohlášení na základě obvinění 6ix9ine: The Hot 100 má uzamčenou metodiku, aktualizovanou alespoň jednou ročně, přičemž každá metrika je rozdělena určitým počtem, což má za následek průměrný poměr grafů přičemž streamy jsou nejvíce váženým faktorem, následuje rozhlasové vysílání a poté prodej. Každá skladba má vlastní rozdělení podle poměru na základě její konkrétní aktivity, což každý týden přispívá k celkovému průměru grafu.

Je to první krok, ale ve skutečnosti nenabízí úplnou transparentnost. Jak je například každá metrika vážena? Co přesně je stream? Mnozí by byli překvapeni, kdyby věděli, že streamy z TikTok a Instagram Live nejsou zahrnuty. Algoritmus je neustále vylepšován a je sporné, kdo drží krok s nuancemi. V lednu 2020 Plakátovací tabule oznámená obrazová a zvuková data z YouTube spolu s vizuálními hrami z několika streamovacích služeb budou zahrnuta do grafu alb.

Kolik čtených drobným písmem by se do streamů jejich alb započítalo pouze oficiální licencovaný videoobsah nahraný držiteli práv nebo jeho jménem? Srovnávací tabulka umožňuje počítat obsah vytvořený uživateli ze streamů YouTube. Ani 6ix9ine, který sleduje grafy jako jestřáb, jim úplně nerozuměl. Byl rozzářený, když viděl nesrovnalost v jeho názorech na YouTube a co Plakátovací tabule hlásil pro Gooba. Plakátovací tabule vysvětlil, že zhlédnutí YouTube jsou pro globální hraní a Plakátovací tabule jen se dívá na hry se sídlem v USA.

Ďábel je v detailech a je pochopitelně matoucí.

Grafy, které jsou černou skříní, nebrání umělcům ve snaze postrčit čísla ve svůj prospěch. Někdy je to zjevné. Justin Bieber dal svým fanouškům doslovného průvodce, jak přimět Yummyho, aby porazil The Box od Roddy Ricch. V nyní odstraněném příspěvku na Instagramu Justin vyzval fanoušky, aby si skladbu koupili několikrát a hráli ji nízko, zatímco spali. Nefungovalo to. Jindy hledá chytrou mezeru. Old Town Road od Lil Nas X se zapsal do historie jako nejdelší jednička na Billboard Hot 100 díky čtyřem oficiálním remixům. Od té doby Plakátovací tabule kombinuje všechny verze skladby v tabulkách, Lil Nas X měl v podstatě čtyřnásobný tlak.

Deluxe vydání dosahují něčeho podobného. Historicky si luxusní alba připomínala zvláštní okamžiky nebo výročí. Rappeři nyní zuřivě vyhazují deluxy a využívají výhody kumulativního grafu. Například Lil Uzi Vert Věčný útok debutovalo na 1. místě v žebříčku Billboard 200 15. března 2020. Album nabralo na obrátkách (a druhý týden na 1. místě), když rapper přidal 14 skladeb pro deluxe verzi. Lil Baby Můj tah měl 20 skladeb, když upustil 28. února 2020. Rapper přidal šest dalších skladeb jako deluxe 1. května a dvakrát se umístil na 1. místě.

Streamování zabírá lví podíl Plakátovací tabule Metodika a optimalizace pro DSP (platformy pro digitální streamování) znamenají delší alba (výše zmíněné luxusní album Uzi má 32 skladeb) a získávání seznamů skladeb. Rap Caviar od Spotify je největší hip-hopový seznam skladeb (13 milionů předplatitelů v červnu 2020), ale všechny DSP mají něco podobného: Drippin od SoundCloud, YouTube Music On Everything, Tidal's Thoro Hip-Hop a Apple Music’s Rap Life . Ty lze rozdělit na redakční; seznamy skladeb programované lidským kurátorem a algoritmické; seznamy skladeb programované softwarem na základě zvyků a chutí posluchače nebo jejich kombinací.

Zasvěcený anonymní streaming vysvětluje, jak získává své umělce do redakčních seznamů skladeb: Připravujte svou hudbu včas, dodržujte marketingové termíny, máte správný majetek, říká. Dodává, že je důležité, aby umělci propagovali své seznamy skladeb na sociálních médiích a přidávali výzvy k akci, aby zvýšili zapojení fanoušků. Kvůli svým vztahům často bere umělce, aby se osobně setkávali s DSP, aby hráli hudbu a komunikovali s kurátory.

Ale ne každý má přímou linii k mocnostem, které jsou. Podle profesora Howarda je hra zmanipulovaná proti nezávislým umělcům nebo těm, kteří nemají prostředky nebo spojení hlavních značek. Vytváří paralelu s payola, nelegální praktikou placení DJ nebo rozhlasové stanice, aby hráli určitou píseň, aby se dostali do seznamů skladeb. Mám na mysli, že jsou to jen nové formy, říkají tomu payola, aby se hralo na systém, a tyto příležitosti jsou k dispozici pouze umělcům, kteří jsou podepsáni u hlavních značek, říká, a upozorňuje, že jde o omezený počet vydání získat nesmírně nepřiměřené množství pokrytí.

Jedním ze způsobů, které mají velké společnosti výhodu, je využití jednoho umělce pro jiného. Úplný hypotetický příklad: Republic Records nabízí Apple Music exkluzivní skladbu od Drakea výměnou za preferované umístění seznamu skladeb pro začínajícího umělce na jejich seznamu. Profesor Howard vysvětluje: Mají schopnost a na tom není nic trestného, ​​když řeknete: „Podívej, potřebujeme, aby tvůj DSP dal tomuto novému umělci přednost a na oplátku si vezmeme již významného umělce a dáme ti exkluzivní dráha.'

S počítači se těžko směňuje, ale důvtipní umělci hledají způsoby, jak hackovat algoritmické seznamy skladeb. Skladby se spoustou streamů budou s větší pravděpodobností zachyceny algoritmem, takže je rychlé šíření streamů šílená pomlčka. Automatické roboty mohou generovat falešný provoz, stejně jako digitální prostředníci známí jako farmy s klikáním. V dubnu 2019 NBC News Dnes se přestrojili do farmy s jedním kliknutím, kde byla zaplacena spousta lidí za sledování stovek mobilních telefonů, které klikají na příspěvky, sledují účty a sledují fotografie. To je opravdu snadné, řekl expert na kybernetickou bezpečnost Jim Stickley Dnes . Myslím tím, že byste na to mohli vycvičit opici. Za provádění těchto úkolů platíte lidem haléře za dolar. Vysvětluje profesor Howard, takže hra má trochu podvádět algoritmy. Podvádíte algoritmy tím, že si uděláte dostatek zatočení, aby se mohl spustit algoritmus Spotify.

V prosinci 2017 reportéři na Svěrák použil nyní zaniklý Streamify k získání 10 000 streamů na trati za 40 $. Jen Google Jak dnes koupit Spotify Streams a několik společností, které tvrdí, že streamují šťávy za nízké, nízké ceny, vyskočí: Streambeet slibuje 1000 her za 10 $. Spotistar tvrdí, že to dokáže pouze za 5 $.

top 5 rapových alb všech dob

DSP poskytují Plakátovací tabule týdenní čísla a je na jednotlivých platformách, aby určily podvodné chování. YouTube reagoval na obvinění společnosti 6ix9ine a odsuzoval manipulaci s čísly: YouTube bere zneužívání našich systémů, jako jsou pokusy o umělé zvyšování počtu zhlédnutí videa, velmi vážně a podniká kroky proti známým zneužitelům, včetně ukončení jejich účtů YouTube. Uvedla, že její technologie může zabránit umělé inflaci počtu zhlédnutí videa spamovými roboty, malwarem a dalšími prostředky a data, která pro grafy poskytujeme, tento proces odráží.

Pokud však existuje systém, vždy se ho někdo pokusí vydělat. Stejně jako u čehokoli populárního bude i pašování, směje se anonymní streamovací insider. Říká, že pokusy o placení klikových farem nebo nafukování proudů jsou diskutabilní a umělec by mohl dostat ban. Je to ztráta peněz a váš účet bude uzavřen, takže to opravdu nestojí za to. Z nějakého důvodu si lidé myslí, že DSP fakticky nekontrolují streamy, ale dělají to. Pokud pomineme zákaz, je tu také rozpaky - a větší škoda na kariéře -, ke kterým dochází, když fanoušci nebo zasvěcenci považují umělce za falešného. Den Wendy zastihl umělce předané, když se jejich původ streamů shoduje s umístěními zámořských klikových farem. Pokud vidím, že jedním z nejlepších trhů amerického rappera je Rusko nebo Indonésie, říká. Nebo někde v zemi východního bloku? Vím, že se podvádějí.

Pokud existuje nějaká strategie, která je všeobecně přijata, pak je to svazování. Na začátku roku 2020 téměř každý umělec, který má číslo 1 na vývěsní tabuli 200 - Kanye West a Post Malone, Taylor Swift a Billie Eilish - kombinoval nákupy alb s lístky, zbožím nebo obojím. Bylo to win-win: Plakátovací tabule započítány balíčky do nákupů alb a fanoušci dostali bonus.

Ale stále častěji byly balíčky náhodnější nebo cenově tak nízké, že se objevily červené vlajky. V roce 2012 prodala společnost Papa John’s Taylor Swift’s Síť album jako součást velkého kombinovaného pizza. Co má pizza na tom albu společného, ​​je diskutabilní. Je zřejmé, že svazky byly používány pouze ke zvýšení pozice grafu. Nicki Minaj kritizoval Travise Scotta za to, že prosazoval zboží a lístky na koncerty Astroworld . To, co nebudeme dělat, je, aby sem přišel ten zasraný Auto-Tune muž, který prodával zasrané svetry a řekl vám, že prodal půl milionu zasraných alb, řekla dále Queen Radio .

DJ Khaled se dostal do horké vody - a ztratil místo číslo 1 na Tylerovi, Stvořiteli - když se zjistilo, že se spojil Otec Asahda s energetickými nápoji. Web elektronického obchodu Shop.com údajně řekl svým členům, aby koupili 12 balení nápojů, aby posunuli DJ Khaled a Market America [mateřská společnost Shop.com] na číslo 1! Strategie selhala. Plakátovací tabule viděl to jako nekalé praktiky a zlevněné prodeje prostřednictvím této dohody. Viděli jsme, jak organizace podporuje nákupy mezi svými členy tím, že jim slibuje materiální a organizační výhody, Plakátovací tabule Vysvětlila to prezidentka Deanna Brownová The New York Times v červnu 2019.

Sdružování bylo tak zjevné Plakátovací tabule změnila svá pravidla. Od ledna 2020 se prodej alba počítá jako součást balíčku, pokud jsou všechny položky v balíčku k dispozici ke koupi současně a jednotlivě na stejném webu. Zboží prodávané samostatně musí být cenově nižší než balíček a balíčky lze prodávat pouze na oficiálních stránkách umělce.

[ Poznámka redakce: Tato nová pravidla Billboardu se neobjevují ve vydání časopisu XXL na podzim 2020, protože byla uvedena po termínu tisku. ] Pak v červenci, Plakátovací tabule vytvořil novou sadu pravidel připouští, že předchozí nařízení „nedosahují zamýšleného cíle přesně odrážet záměr spotřebitele“. Podle nových pravidel - navrženo tak, aby vstoupilo v platnost 9. října —Všechna alba spojená se zbožím nebo vstupenkami na koncerty musí být propagována jako samostatné doplňky, aby se počítaly v grafech.Navíc, Plakátovací tabule již neumožňuje vykazovat prodej fyzických alb nebo singlů, které jsou spojeny s digitálním stahováním, jako digitální prodej. Pouze při dodání této fyzické položky se počítají. Jinými slovy, umělci již nemohou nabízet něco jako podepsaný vinyl - který nepřijde týdny - jako způsob, jak zvýšit počty v prvním týdnu.

Nová pravidla nikoho neodradila; umělci stále používají balíčky pro hlavní vydání. DaBaby v balíčku Vinu na dítě s kulichy, mikinami a tričkami a Lil Baby nabídl Dickiesovi pracovní košile a kalhoty spolu s jeho LP Můj tah . Obě alba se dostala na 1. místo v žebříčku Billboard Top 200. Justin Bieber a Ariana Grande nabídli podepsaná CD Stuck With U, což jim pomohlo získat první místo. Navzdory svému hlasitému odporu spojili Nicki Minaj a 6ix9ine svou píseň Trollz s oblečením.

Závod č. 1 nikam nevede. Je lidskou přirozeností chtít být nejlepší - a zvětšit zbytek smečky. Být na vrcholu seznamu bude vždy relevantní, říká Tortella. Ale jak budou DSP algoritmy chytřejší a objeví se nové platformy jako TikTok a Triller, názvosloví se změní. Plakátovací tabule Monopol na grafy není přislíben. Někteří umělci již sledují metriky, jako jsou sledovatelé Instagramu nebo předplatitelé YouTube Plakátovací tabule a v červenci 2019, Valící se kámen časopis zahájil vlastní grafy. Wendy Day zaznamenala druhé sbírání trakce, zejména u nezávislých umělců: to si myslím Plakátovací tabule Prostě se vydáme cestou dinosaura. Sleduji Valící se kámen dát jim skutečný běh za jejich penězi.

Bez ohledu na to, o jaké hřiště se jedná, Tortella doporučuje umělcům střílejícím o první místo, aby byli transparentní. Měnou číslo jedna, kterou máme s našimi fanoušky, je jejich důvěra, říká. Pokud je důležité jít do č. 1, připravte se na to, jaké strategie se používají. Klam nebo pochybné praktiky páchnoucí zoufalstvím a ještě horšími se mohou obrátit, pokud se fanoušci cítí manipulovaní. Je snadné se chytit do počtu, ale trvalá kariéra se děje i po týdnu vydání. Na robotech nemůžete vybudovat kariéru, říká Day. Pro vaše ego by mohlo být skvělé vidět vysoké číslo, ale raději bych měl umělce, který má 20 000 oddaných fanoušků než 100 000 robotů.

Číslo 1 je milníkem kariéry; není to cíl. Nikdy to není cíl, říká Tortella, která radí umělcům budovat holistickou kariéru. Opravdu záleží na velkém schématu věcí, pokud jde o budování kariéry? Spíš ne.

Zahrajte si dlouhou hru.

Podívejte se na více z vydání časopisu XXL na podzim 2020, včetně našich rozhovorů třídy XXL pro prváky 2020 s NLE Choppa, Polo G, Chika, Baby Keem, Mulat Jack Harlow, Rod Wave , Lil Tjay, Calboy, Fivio Foreign, Lil Keed a 24kGoldn, rozhovor s hip-hopovým feťákem s Denverem Nuggetem střeží Jamala Murraye a přečtěte si jeden z posledních rozhovorů s Pop Smoke.

XXL

Podívejte se na rok 2020 XXL Třída prváka