Nová generace hip-hopu má skutečnou posedlost rockem

Rocková hvězda
Mnoho dnešních nových hip-hopových umělců více respektuje rockové legendy než rapové bohy.
Slova: Kathy Iandoli
Poznámka editora: Tento příběh se původně objevil ve vydání časopisu XXL Magazine z jara 2018, nyní stojí.

Jsem tak šťastný, protože dnes jsem našel své přátele. Jsou v mé hlavě. - Kurt Cobain (Nirvana), Lithium (1992)



Push me to the edge / All my friends are dead. — Lil Uzi Vert, XO Tour Llif3 (2017)



V posledních letech hip-hopoví puristé stále truchlili nad tím, co před deseti lety pronesl Nas: Hip-hop je mrtvý. Příčina smrti? Smíšená taška důvodů od úzkých džínů, emaskulace, nedostatku kreativity, vynalézavosti, bez počátečních dnů, okamžité slávy a nedostatku pracovní morálky ...

Bla bla bla…



Mezitím nový strážce rapu sedí na vrcholu hitparád Billboard s copánky a dredy v barvě cukrovinek, obléká si rocková trička a gesty před kamerami vyplazuje jazyky jako frontman Kiss Gene Simmons. V návaznosti na to, že starší rapu vyzvali mládež k zabití, což jim trvalo téměř 45 let, než se kultivovali, současní branní strážci hip-hopu rapují o tom, jak se zabít. I když mnozí mají podezření, že jde o efekt, jejich hlasové sebevražedné sklony odrážejí jejich realitu; společnost nasáklá pocity, kde jedinou cestou ven je doslova opustit planetu. Nebo alespoň pontifikát o tom pro miliony fanoušků.

kdo je Birdman pro Lil Wayne

Není to zdaleka cizí fenomén, ale spodní proud rapové hudby byl vždy přerušován v tomto ohledu vaším krédem starších. A ano, děti v dnešní době respektují své starší. Prostě to nejsou rapperi.

Rapper XXXTentacion si svou jedinou inspirací soustavně připisuje zesnulého frontmana Nirvany Kurta Cobaina. Miluji tě Kurt Cobain, tweetoval 12. října 2015. O necelé dva roky později své debutové album 17 přistane na 2. místě v žebříčku Billboard 200, vyzbrojen texty písní, které problémového umělce srovnaly s jeho hypotetickým mentorem. XXXTentacion, který se nedávno dostal pod palbu za údajné zneužívání své těhotné bývalé přítelkyně, se shoduje s zřídka uznávaným zneužívajícím vztahem mezi Kurtem Cobainem a manželkou Courtney Love. Romantické vztahy zahalené drogami a zneužíváním nejsou zdaleka cizím pojmem ve skále. Abychom nezapomněli na děsivý závěr románu Sida Viciousa Sex Pistols s Nancy Spungen, když byl Spungen údajně ublížen Viciousem během extrémně násilného omámení vyvolaného heroinem.



Jeff Kravitz / Getty Images

Na jaře loňského roku utratila Lil Uzi Vert 100 000 dolarů za jedinečný řetěz s diamantovým hrotem s diamantem pokrytou replikou Marilyn Mansona, který sportoval své ikonické uši Mickey Mouse, červenou rtěnku a oční linky. Známý rocker a nový rapper se dokonce stali přáteli a plánují společné vydání hudby. Uzi hovořil jak o své adoraci k Mansonovi, tak o uznání slavného klubu 27 rock'n'rollu: Ve věku 27 let nechám tuto Zemi pro tohoto muže právě tady, řekl Uzi Nardwuarovi z Marilyn Manson v rozhovoru pro rok 2016. Je to bledý císař.

Travis Shinn pro XXL

Výše zmíněný 27 Club je nešťastná posmrtná společnost primárně rockových zpěváků, jejichž životy byly vzaty (ať už z vlastní vůle nebo z podstaty) ve věku 27 let. Mezi induktory patří původní frontman skupiny Rolling Stones Brian Jones, Janis Joplin, Jimi Hendrix, The Doors „Jim Morrison, Kurt Cobain a Amy Winehouse. Umělecká ikona Jean-Michel Basquiat také zemřel ve 27 letech, i když není součástí nechvalně známého klubu. Někteří se domnívali, že 27 let je věkem, kdy mladistvá konzumace drog a alkoholu dosáhne svého bodu zlomu. Cobain (jako jediná zdokumentovaná sebevražda rockové hvězdy klubu 27) však způsobil, že věk byl záměrným datem odchodu do rock'n'rollového nebe. Prvním uváděným rapperem byl Fredo Santana, který zemřel 24. ledna na selhání ledvin způsobené nadměrnou konzumací štíhlosti ve věku 27 let.

Letos na podzim zemřel 21letý umělec Lil Peep na údajné předávkování drogami. Peep, který byl v díle New York Times popsán jako Kurt Cobain z lo-fi rapu, měl píseň s názvem Cobain, kde pronesl Bitches, říkej mi Cobain / Vidí bolest. Jeden z jeho posledních příspěvků na Instagramu byl označen titulkem: Když zemřu, budeš mě milovat, protože umělec často přemýšlel o svém vlastním zániku uprostřed pilulných rapových odkazů. [Momenty jako tento] mi vždy připomínají tento citát Florence Kingové, vysvětluje veteránský hip-hopový spisovatel Bonz Malone. [Citát říká:] „V Americe je talent pouze nástrojem, jak se proslavit v životě, abyste se mohli proslavit i smrtí - kde jsou si všichni rovni.“

Jonathan Weiner / Getty Images

Znovu a znovu jsme se naučili, že není romantické romantizovat smrt, i když v současné době dusí v podbřišku společnosti a tlačí videa z YouTube na povrch, kde děti posílají do kamery indexové karty zoufalství a vysvětlují, jak za méně než 18 let, život je zradil a je čas jít. Sociální média znesnadňují život jako tisíciletý / Gen Z'er a díky plynulosti genderové i sexuální identity, prudkému šikanování jak offline, tak offline a zmatené generaci před nimi je nová mládež plná otázek bez odpovědí. Ohlížejí se tedy před 20 lety za spasitele, kteří chápou jejich bolest. 90. léta byla plná mrzutých muzikantů, „kteří se kurva“, ale podívejte se na Kurta Cobaina. Zaznamenává, že se víceméně závisl na heroinu, protože měl chronické bolesti žaludku a trpěl depresemi ... navíc k tomu, co vyplynulo z rozpadu jeho rodinného života v dětství, říká rocková novinářka a majitelka publicity Wolfi eVibes Kelly McClure . Tento typ životního stylu typu „Jsem smutný, mám bolesti, a proto kurva všechno“ opravdu překračuje všechny kulturní linie. A myslím, že (na pozitivní straně) hovoří s umělci a umožňuje jim směrovat jejich silné emoce do umění, a (na negativní straně) může také někdy umožňovat to, díky čemuž se zdá být roztomilý nebo podrážděný vést ošukané životy , když to není. “

písničky k tanci na hip hop 2016

Estetika následuje: vzestup prodeje rockových grafických triček za posledních pět let vedl k prudkému nárůstu cen, kdy si maloobchodníci jako Urban Outfitters účtují téměř 50 $ za vybledlou košili s logem Nirvana. Je to pocta, ale také ukazuje viditelný posun v demografické oblasti, protože i kluci jako Justin Bieber jsou sportovní trička Misfits. Na podzim roku 2017 pozvedla vícedenní nadvláda rappera, který se stal superstar singlem Rockstar Post Malone, několik obočí, protože umělec - pokrytý tetováním symboliky rock n 'rollu s grily a copánky - byl považován za vrchol Shot of hip-hop. Nejstřízlivější okamžik nastal, když koloval evropský rozhovor s Malonem, protože umělec vysvětlil, že když chce plakat, poslouchá Boba Dylana a ne jeho předpokládaný žánr původu. Komentář poslal hip-hopové dodavatele do vývrtky, i když je to jen další důkaz toho, jak se kategoricky hip-hopoví umělci nedostávají z vlastní nabídky.

Johnny Nunez / Getty Images

Zatímco celá popkultura objímá éru devadesátých let pomocí restartů televizních seriálů a vystoupení klasických filmů, hip-hopoví umělci jako XXXTentacion a Lil Uzi Vert nosí ve svém rockovém bohu hroty inspirované 90. léty a řetězové chokery Trička Mezitím Kendall a Kylie Jenner ctili The Notorious B.I.G. a Tupac Shakur plácnutím jejich vlastních obličejů plných make-upu přes ikonické fotografie rapových legend.

To neznamená, že určité subkultury hornin (zejména gotické) nikdy nebyli černými dospívajícími; je to naopak (viz Afro-punk a Afro-goth). Tento posun se více opírá o kategoricky hip-hopové umělce, kteří přijali morbidní ideály rockových hvězd a přivedli je zpět do rapového skladu. A je ještě větší než krev, kterou White rappeři jako Necro vysadili v raných dobách u Death Rap. Toto je nalezení útěchy v definitivnosti smrti a legie fanoušků, kteří souhlasí.

Temné podobnosti však probíhají mnohem hlouběji. Před Cobainovou sebevraždou rocková legenda v rámci svých hlubších řezů často malovala spletité portréty smrti - spolu se smrtí Marilyn Manson kamarádským bojovým pokřikem, o čemž svědčí jejich píseň Death Song z roku 2000:

Zpíváme píseň smrti děti / Protože nemáme žádnou budoucnost / A chceme být jako vy / Chceme být jako vy - Marilyn Manson

V roce 2017 zveřejnil tweet společnosti XXXTentacion, který vyšel a poté odstranil, každý miluje mrtvé lidi! dorazil pouhé tři týdny po zveřejněném videu Instagramu, na kterém visel na stromě - klip z tehdy ještě vydaného videa k jeho písni Podívejte se na mě! Brzy to následovalo s intenzivně kontroverzním celovečerním střihem Look At Me! video, kde je také oběšeno malé bílé dítě. V dlouho očekávaném videu Lil Uzi Vert pro XO Tour Llif3 se topí ve vaně vedle zkrvavené bílé ženy, která má v očích jen bílé. A jak naznačuje háček písně, všichni jeho přátelé jsou v klipu mrtví. Nikdy to nebyl prostor obsazený pouze rockovou hudbou. Sebevražedné myšlenky Notorious B.I.G. z roku 1994 Připraven zemřít (ve stejném roce spáchal sebevraždu Kurt Cobain) vykresluje velmi živý obraz toho, jak Biggie fantazíruje o ukončení vlastního života:

Přísahám Bohu, že chci jen podříznout moje zápěstí a ukončete ty kecy / Hoď Magnum do mé hlavy vyhrožovat zatažením

V roce 2002 Erick Sermon vydal píseň s názvem React, kde je háčkem ukázka od hindské umělkyně Meeny Kapoor Chandhi Ka Badana. Ukázka se překládá jako Pokud někdo chce spáchat sebevraždu, [tak] co můžete udělat? Erick Sermon honí linku, Ať řekla cokoli, pak jsem to já, když jsem přišel na paty pověsti, že Sermon se pokusil o sebevraždu rok před skokem z okna (od té doby tuto fámu odmítl jako falešnou). V minulé hip-hopové hudbě je spousta deprese, ale dnešní generace rapperů se k ní nepřipojuje. Možná je to způsob, jakým je nahradila zbytek rapové komunity, vyvrhele dříve ztracené umělecké formy, kde jejich nová rotace není vítána. Jejich styl oblékání je dalším bodem sporu.

Po rychlém přepnutí v roce 2007 - když Kanye West porazil 50 Cent v bitvě o prodej alba, což znamenalo předpokládaný konec gangsta rapu - to však bylo deset let, kdy jsou odlehlé hodnoty vůdci mládeže. Internetová kultura je dalším viníkem. Důvěra v klávesnici oběma umožnila rapovým módním šprýmařům vzkvétat a zároveň měli přístup ke každému kousku tvůrčí historie na dosah ruky. Pro dítě z vnitřního města bylo mnohem snazší přenášet záběry z koncertu Nirvany ze svého domova, protože předtím se musel pustit do kapsy převážně bílé čtvrti pro ilegální videorekordér.

A ta minulá éra je téměř paralelní s touto, pokud jde o hudebníky, které chtějí převládat pod kritikou. Na počátku 90. let katalyzoval vzestup Seattle rocku éru grunge a ohlašoval popularitu kytarových akordů - akordů se dvěma notami, které purističtí kytaristé často odepisují jako fasádu skutečného talentu. Kurt Cobain se stal loutkou tohoto hnutí, občas si oblékl kouřové oční stíny a oční linky, dokonce měl na sobě šaty (Cobainova ikonická fotka šatů se často objevuje uprostřed debat o tekutých módních možnostech Young Thug).

Zatímco mainstream by konzumoval hity Nirvany jako Smells Like Teen Spirit, Lithium a In Bloom, Cobainovo kultovní pokračování by pohltilo I Hate Myself and Want to Die a You Know You Right, výjimečně střízlivou skladbu, kde Cobain běduje, už nikdy nemluv ani slovo / Dobře se odplazím.

Bezvládné tělo Kurta Cobaina bylo nalezeno v jeho domě v Seattlu 8. dubna 1994. Věřilo se, že se zabil tři dny před. Brzy poté byl svět sledován sebevraždou, protože se obával, že jeho fanoušci budou kopírovat jeho činy. O tři roky později se ozvala velikost jeho smrti, protože dvě francouzské dívky ve věku 12 a 13 let se dostaly na titulní stránky dvojité sebevraždy ve jménu Cobaina.

V roce, kdy Cobain zemřel, Marilyn Manson vydá své debutové album, Portrét americké rodiny . Členové skupiny si osvojili přezdívky klasických supermodelek spárovaných se sériovými vrahy (Marilyn Monroe / Charles Manson), což zdůraznilo fascinaci krásou vysoké módy a slavnostně násilnou smrtí. Zní povědomě?

Je to nit tkaná těsněji než představa, že rap a rock se mohou chytře shodovat. V roce 2004 Jay-Z spolupracoval s Linkin Park na mash-up projektu Kolizní kurz . V roce 2010 by Lil Wayne sportoval elektrickou kytaru, kterou sotva zvládl, a vydal ji Znovuzrození rockové album. I tehdy to nebylo zdaleka nové: Public Enemy a Anthrax na Bring the Noise, Run-DMC a Aerosmith na Walk This Way, celý Soudná noc soundtrack. Nyní existuje spojení, které zatemňuje filmovou scénu s polovičním zadkem, kde se bombardovací bundy a motorkářské bundy setkávají v baru a nějak ukončují rasovou válku. Rockové idoly současného předvoje hip-hopu byly podobně vyloučeny z jejich větší hudební komunity (tehdy označované jako alternativní), ale klaněly se jako legendy. Někteří dobrovolně opustili planetu (Cobain a nedávné sebevraždy Chris Cornella z Soundgardenu a Chestera Benningtona z Linkin Park), zatímco jiní jako Marilyn Manson se i nadále kontrolují jako samolibá připomínka, že se zapsali do historie, když všichni řekli, že ne.

Celý tento fragment skalní minulosti byl také zasklený zastřešující závislostí na opioidech. V polovině 90. let si výraz heroin chic oblíbili supermodelky a rockové hvězdy, které se oddávaly narkotikům, což je dělalo vychrtlými a nezainteresovanými a nějakým způsobem na základě plné moci. Filmy jako Trainspotting by to ještě více oslavilo, navzdory tomu, že si droga vyžádala životy kvůli AIDS (z kontaminovaných jehel) a předávkování, které přetrvávají dodnes.

nejhorší hip hopové písně všech dob

Během posledních pěti let se epidemie opioidů vrátila na celostátní úrovni s pomstou prostřednictvím heroinu, léků na předpis, jako je OxyContin, a kodeinu (klíčová složka lean). Stejný tlumený euforický pocit, který se držel rockových hvězd z 90. let, které vytvářely hudbu v heroinovém kómatu, se nyní opakuje v hip-hopové hudbě a jejím publiku. Vzhledem k tomu, že zvukový posun v pomalejších bpms rapu je aktuálním ukazatelem, myšlenka, že mladý umělec nebo posluchač - v éře opiátů, kteří se přestavovali - by hledali útěchu v rapperech z 80. let, kteří hovořili o epidemii cracků, a rapperech z konce 90. let, kteří hovořili o obchodování s kokainem zní to směšně. Je nový den. Emoce jsou v pořádku, stejně jako úzké džíny. Rapovi starší státníci nemají slovo. Migos, který je vesele označován jako The Migos (jako oni jsou The Beatles) a Rae Sremmurd vydávající hymnu s názvem Black Beatles, také naznačuje, že zatímco hip-hop nechává pootevřené dveře pouze pro nové děti v bloku, jsou zaneprázdněn nákupem celého rockového koncertu přes ulici.

Rapová hudba bude mít vždy své základní prvky a základy na ulici, dodává Bonz Malone. Otázkou je, jaké ulice? Kde jsou? [Rap] má stejný přístup jako rock a punk - dokonce si vypůjčil vzhled obou, od Flash a The Furious Five. Bude zajímavé sledovat, co se stane v příštím tisíciletí, pokud se nezabije jako první v zoufalém pokusu stát se slavným.

Kritický pád nastane, když život napodobuje temnou stránku umění a znamená jasně definovaný hořký konec. XXXTentacion odpověděl prostřednictvím Instagramu proti svým oslavovaným sebevražedným vizuálům: Pokud jste si mysleli, že se budu „předstírat“, že se zabiju kvůli reklamnímu kousku, jste kurva hloupí, i když to není tak, jako by interpretace v reálném životě byla cizí koncept. Hudební komunita otřásla sebevraždami známého hudebního manažera Chrisa Lightyho a společnosti Pro Era Capital Steez v roce 2012. Nejen proto, že hip-hop ztratil tak nedílnou součást Lighty a talent, jehož potenciál nebyl nikdy plně realizován ve Steezi, ale proto, že deprese v černé komunitě je neustále přehlížena, zatímco v bílé komunitě je často okouzlena. Juicy J-označené duo $ uicideboy $ neustále stoupá v řadách s mantrou prosáklou smrtícími podtóny. Ve skutečnosti jsme dostali zprávu, že Twitter zakazuje lidem, aby se tweeting zabili, $ lick $ loth (jedna polovina dua) tweetoval v temném americkém dni 11. září. Hádejte, že nikdy necítili, jak se cítila deprese / touha 2 zemřít.

Travis Shinn pro XXL

Ani idylické způsoby řešení duševního zdraví nejsou, i když alternativou je normalizace. Mnoho umělců se pokouší okouzlit depresi a v takových případech si nemyslím, že jsou skutečně depresivní - jako v jejich skutečných životech, říká McClure. Protože kdokoli, kdo někdy trpěl depresemi, vám řekne, že není nic okouzlujícího nosit stejné oblečení po dobu jednoho týdne a dokonce ani mít energii na mytí obličeje nebo čištění zubů. Cvičení démonů je super temné, takže si myslím, že je v pořádku přijít na tyto předměty temné nebo tak těžké, jak je potřeba, ale existuje jemná hranice mezi tím, jak ze sebe dostat svou bolest kreativně, a vnutit tuto bolest posluchačům, aby se cítili horší než to poslouchali.

Při uměleckém zvládnutí může deprese pohánět celou generaci, jak je tomu právě teď u novějších hip-hopových umělců, kteří směrují rockové roky. I když se občas extrémně mýlí (vůle XXXTentaciona za jeho nesmlouvavou oslavu násilí a smrti je bezpochyby nejvýznamnější), má daleko od zrcadlového odrazu rapové minulosti. Možná to není vůbec rap. Možná je to umělecký výsledek mučených psychik. Možná je to opravdu klasicky rocková hudba, temperovaná pro novou generaci mladistvé úzkosti. Možná jsme všichni jen poslouchali očima.

Podívejte se na více od XXL Vydání z jara 2018, včetně našich dvou titulních příběhů s G-Eazy a 21 Savage, Show & Prove s Trippie Redd, JID, nástupem Cole Bennetta jako režiséra hudebního videa, myšlenkami Evidence na budoucnost hip-hopu a více.

Viz Fotografie od G-Eazy a 21 Savage XXL Časopis jaro 2018 Cover Shoot